שני חברי הוועדה לבחירת שופטים מבקשים להדיח את שופט העליון כבוב

השרה אורית סטרוק וח"כ יצחק קרויזר, פנו היום בבקשה לקיים בוועדה לבחירת שופטים דיון על הדחת שופט בית המשפט העליון ח'אלד כבוב, בעקבות חשיפות 'כאן חדשות' על התנהלותו  - ולאחר קביעות הנציב אורי שהם נגד השופט
חרדים 10
כ"ג אדר ב' התשפ"ד / 02.04.2024 16:43

חברי הוועדה לבחירת שופטים, השרה אורית סטרוק וחבר הכנסת יצחק קרויזר, פנו היום (שלישי) בבקשה להעלות על סדר היום בוועדה דיון בנוגע להדחת שופט בית המשפט העליון ח’אלד כבוב, בעקבות חשיפות ‘כאן חדשות’ על התנהלותו  – ולאחר קביעות הנציב אורי שהם נגד השופט.

נציב תלונות הציבור על השופטים, אורי שהם, פרסם בשבוע שעבר את החלטתו בתלונה שהוגשה נגד השופט כבוב וקבע כי היא מוצדקת, וכי גרסתו של השופט “תמוהה”, ו”היה אסור לו לדון בהליך בו קשורים ילדיו”.

לפי הפרסום, שבעקבותיו הוגשה התלונה לנציב, כבוב קיבל בשנת 2019 החלטה בסכסוך משפטי שבו היו מעורבים בעבר ילדיו. צד נוסף בהליך, היה חברו הטוב של בנו.

ב’כאן חדשות’ נחשף ב-28 בפברואר על ידי אבישי גרינצייג, הכתב לענייני משפט של התאגיד, כי כבוב נפגש לארוחת בוקר בבית קפה עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, למרות האיסור על שופטים לפגוש פוליטיקאים. מעבר לכך, כבוב דן בתיקים רבים בהן עיריית תל אביב בראשות חולדאי, הייתה צד להם, חלקם זמן קצר לאחר אותה ארוחה משותפת.

השופט כבוב בפתח הדיון לא רק שלא פסל את עצמו, אלא שלא נתן גילוי נאות כלשהו אודות קשריו עם ראש העירייה.

בנוסף, ב’כאן חדשות’ נחשף ב-21 בינואר, כי כבוב תועד בשורת פוסטים ברשתות החברתיות, אשר מקדמים באמצעותו את משרד עורכי הדין של בתו מרים כבוב, דבר שלכאורה נוגד את כללי האתיקה לשופטים, שם כתוב: “לא יעשה שופט שימוש במעמדו כשופט לקידום עניין שלו או של אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות