הגר”ש שטיינמן: דעת הגר”ד לנדו שלא לבטל ‘בין הזמנים’

לאחר 'זמן חורף' ארוך של חצי שנה: ביום שלישי הבא יוצא עולם הישיבות ל'בית הזמנים' • הגר"ש שטיינמן: "טיולים ראוי לקיים בעיקר במקומות סגורים או קברי צדיקים" • "להשתדל שלא להיכנס לוויכוחים, שבחור לא יחשוב שהוא עכשיו יגרום לכל החילונים שהוא פוגש לחזור בתשובה"
יוסף גרינבוים
כ"ג אדר ב' התשפ"ד / 02.04.2024 15:16

לאחר ‘זמן חורף’ ארוך של חצי שנה בעולם הישיבות, שבעקבות מלחמת ‘חרבות ברזל’ החל – בהוראת מרן הגר”ד לנדו, מיד לאחר שמחת תורה, ביום שלישי הבא אמורים בני הישיבות לצאת ל’בין הזמנים’.

בצל המלחמה נשא אמש הגר”ש שטיינמן, ראש ישיבות ‘ארחות תורה’ דברים בישיבתו, ומסר את דעת מרן הגר”ד לנדו שלא לבטל את ‘בין הזמנים’.

בנוסף צירף הוראות כלליות לבחורי הישיבה, לקראת בין הזמנים.

בדבריו אמר הגר”ש שטיינמן: “מה שצריך לדעת עכשיו שיוצאים לבין הזמנים, וכמו שהעידו לפני שדעת מרן הגאון רבי דב לנדו שלא לדחות את הבין-הזמנים, ביחוד אחרי זמן חורף של שנה מעוברת ושהתחילו מוקדם את הזמן, זה רק יקלקל את ה’זמן קיץ’ – שצריכים הבחורים לשים לב לא להסתובב במקומות שיהיו בגדר ‘למה תתראו’.

“קבוצת בחורים מישיבה חשובה נכנסו פה שבוע שעבר, ואמרו לי שמרוב שמזהירים אותם לא לאסוף כספים פה ולא ללכת שם, הם כבר מרגישים כמו פושעים נמלטים שצריכים להסתתר… חס וחלילה, אסור להרגיש שהם לא בסדר, אדרבה ‘ויגבה ליבו בדרכי ה”, ראוי לרומם בקרבם ובקרבינו את מעלתם וזכותם, אבל מה לעשות שלא כולם מבינים את הגדלות והרוממות של בן תורה…”

ראש הישיבה הוסיף: “גם טיולים ראוי לקיים בעיקר במקומות סגורים או קברי צדיקים ופחות במקומות אחרים. צריכים גם לומר לבחורים להשתדל שלא להיכנס לוויכוחים עם אלה שלא מבינים את חשיבות הבני תורה, שבחור לא יחשוב שהוא עכשיו יגרום לכל החילונים שהוא פוגש לחזור בתשובה ולהיכנס לישיבה. בוויכוחים אף פעם לא יודעים מי ינצח… להשתמט מהם וללכת הלאה.

לאחר מכן בירך את כל הבחורים “שייזכו לכל הטוב ויקדשו שם שמים בהליכתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות