“אני יכול ללכת מכאן?” גלנט פוצץ דיון חסוי עם ועדת החוץ והביטחון

שר הביטחון הביע זעם על חברי הוועדה שתהו על אי הסכמתו להקמת גוף פיקוח על תקציב ההתעצמות האסטרטגית של משרד הבטחון - ונטש את הדיון • לפני כן הדגיש כי פתרון לעזה יהיה רק בשליטה מקומית עם חופש פעולה ביטחוני ישראלי
חרדים 10
כ"ג אדר ב' התשפ"ד / 02.04.2024 12:08

שר הביטחון יואב גלנט פוצץ דיון חסוי שהתקיים היום (שלישי) עם ועדת החוץ והביטחון בקריה בתל אביב – בגלל ויכוח שנגע לדרישת השר בצלאל סמוטריץ’ להקים ועדה ציבורית שתדון ותפקח על תקציב ההתעצמות האסטרטגית העתידית של משרד הביטחון. כך דווח חזקי ברוך בערוץ 7.

ח”כ זאב אלקין שאל את גלנט על מכתב ששיגר לו בנושא השר סמוטריץ’, שבו צוין כי הושגה הסכמה להקמת הוועדה בעת העברת התקציב – אך שר הביטחון חזר בו ולא כינס אותה.

גלנט השיב שהוא מתנגד לדרישת השר סמוטריץ’. “יש שר שרוצה להקים עלינו ועדה”, טען.

אלקין השיב: “אם יש לך בעיות עם השר במשרד – זה לא העסק שלנו ואנחנו לא צריכים לשמוע את זה כאן”.

גלנט זעם על התגובה של הח”כ מהימין הממלכתי, קם ועזב את הישיבה, לפני שהסתיימה.

לפני כן עסקה הוועדה בסוגיית השלטון בעזה ביום שאחרי המלחמה.

שר הביטחון הבהיר: “יש רק שתי אופציות לשליטה בשטח. אחת היא חמאס וזה לא יקרה כי נשמיד אותו. השנייה היא שברצועה ישלוט גורם עזתי אזרחי מתון ולישראל יהיה חופש צבאי מלא לפעול”.

ח”כ לימור סון הר-מלך העירה לגלנט, כי יש עוד אפשרויות ליום שאחרי.

שר הביטחון פנה ליו”ר הוועדה, ח”כ יולי אדלשטיין, בתגובה ואמר לו: “אני יכול ללכת מכאן? שיהיה ברור לא תהיה התיישבות, אזרחים ישראלים לא יתגוררו בעזה ולא תהיה שליטה ישראלית. כן יהיה חופש פעולה צבאי”.

כמה מחברי הוועדה אמרו בשיחה עם ערוץ 7 כי השר הגיע לדיון מתוך עמדה מזלזלת ולא ענה לשאלות באופן ממוקד וישיר, כך שלא יצאו מהדיון עם תשובות לשאלות אותן הציגו לו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות