נשיא איראן מאיים: “התקיפה הישראלית לא תעבור בלי תגובה”

איברהים ראיסי לאחר החיסול החריג של מוחמד-רזא זאהדי בדמשק: "על הציונים לדעת שהם לעולם לא ישיגו את מטרותיהם הרשעיות • בשערי העיתונים באיראן ובסוריה דורשים נקמה • אבל תושבי סוריה שמתנגדים למשטר חוגגים: "תודה ישראל, עשית מה שאף אחד לא העז. תודה נתניהו"
חרדים 10
כ"ג אדר ב' התשפ"ד / 02.04.2024 11:39

אחרי החיסול הדרמטי של מוחמד-רזא זאהדי, בכיר כוח קודס בסוריה ולבנון, שמיוחס לישראל – איראן מאיימת בתגובה.

נשיא איראן, איברהים ראיסי, אמר הבוקר (שלישי), כי “התקיפה לא תעבור בלי תגובה”. נשיא איראן הוסיף: “על הציונים לדעת שהם לעולם לא ישיגו את מטרותיהם הרשעיות באמצעות פעולות בלתי אנושיות שכאלה”.

אמש פנתה איראן במכתב למזכ”ל האו”ם ולנשיאה התורנית של מועצת הביטחון.

בפנייה האיראנית נכתב: “הפשעים והפיגועים הפחדניים של המשטר הישראלי הם הפרה בוטה של מגילת הזכויות של האו”ם, המשפט הבינלאומי ועקרון היסוד של אי-הפרה של ריבונות דיפלומטיות וקונסולריות. המשטר הציוני נושא באחריות מלאה להשלכות”.

במקביל, רוסיה ביקשה לכנס בדחיפות את מועצת הביטחון של האו”ם בעקבות התקיפה הישראלית בדמשק. סגן שגריר רוסיה באו”ם, דמיטרי פולונסקי, כתב בחשבון הטלגרם שלו, כי הדיון ייערך הערב בשעה 22:00 שעון ישראל.

ישראל שומרת על שתיקה באופן רשמי בכל הנוגע לתקיפה, אך ארבעה גורמים ישראלים אנונימיים הודו בשיחה עם ה’ניו יורק טיימס’ כי ישראל אחראית לתקיפה.

משמרות המהפכה של איראן הודיעו רשמית כי שבעה קצינים ומפקדים – בהם שניים בכירים – חוסלו בתקיפה: חוץ מזאהדי, בתקיפה חוסלו גם חברי משמרות המהפכה מוחמד חאג’י רחימי, חוסיין אמאנאללהי, (סייד) מהדי ג’לאלתי, מוחסן סדאקת, עלי אקה באבאיי ו(סייד) עלי סאלחי.

החיסול מסוקר, כמובן, באופן נרחב הבוקר בעיתונות הערבית ומתנוסס בראש הכותרות.

בשער העיתון האיראני טהראן טיימס נכתב: “ישראל צריכה לשלם את המחיר”. ובשער העיתון האיראני ג’אמג’ם, המזוהה עם הזרם השמרני במדינה: “על הציונים להמתין לתגובה הרצינית של טהראן”.

מנגד, יש מי שחוגגים.

טארק אל-עוכלה, מאידליב, אחד מהמעוזים המשמעותיים הבודדים שנותרו בידי מתנגדי משטר אסד בצפון מערב המדינה, אמר בשיחה עם ‘כאן חדשות’: “מודים לישראל על כך שהיא הפציצה את הכוחות האיראניים שרצחו רבים מהעם הסורי. אנחנו שמחים מאוד על התקיפה הזאת..”

עוכלה המשיך: “אנו שמחים על הרג הפושעים והטרוריסטים האיראנים שהתעללו בילדים שלנו, בזקנים שלנו ובנשים שלנו. הם הרגו רבים מבני העם הסורי וכבשו את השטחים הסוריים. אנחנו מקווים שישראל תמשיך להפציץ את האתרים האיראניים”.

במקביל, פעיל צבאי בשורות מתנגדיו של אסד, אמר בשיחה עם ‘כאן חדשות’: “אני עוקב אחר התקיפות הישראליות בדמשק ובחלב. העם פה (בצפון מערב סוריה) מרוצה מהתקיפות האלה נגד האיראנים”.

מורד סורי כתב ברשתות החברתיות: “אני, כמורד סורי שמתנגד לאסד, לא מוצא מילים כדי להביע את הרגשתי לגבי התקיפה האיראנית בסוריה. תודה לך, ישראל. אני מודה לך על הפצצת שגרירות איראן בדמשק. עשית מה שאף אחד לא העז לעשות, גם לא במזרח ולא במערב. תודה לך, ישראל”.

גולש נוסף מסוריה כתב: “מסוריה אנחנו אומרים תודה לישראל על חיסול המחבלים בציר. תודה נתניהו”.

עיתונאי סורי זעם: “מה שמכעיס אותי יותר מכל הם צייצנים ערבים שתוקפים את פעילי המהפכה הסורית שמתמוגגים על הרג האיראנים בסוריה ואומרים להם: ‘תמכנו במהפכה שלכם, אבל התברר שאתם בוגדים, ולכן אלוהים לא תמך בכם!'”.

מנגד, פעיל איראני טען: “בתקיפת שגרירות איראן בדמשק ישראל רוצה לפצות על חולשתה בכך שלא השיגה אף ניצחון בעזה. לתוקפנות ישירה נגד איראן יש השלכות חמורות על המשטר הזמני-הציוני. היא מסמנת שלב חדש במלחמה ויהיו תקופות קשות בפתחו”.

פעיל נוסף כתב: “מתקפה על בניין שגרירות איראן בסוריה משתווה לתקיפה על אדמת איראן! אם התגובה לא תינתן, השלב הבא הוא תקיפת אדמת איראן עצמה. תקיפה ישירה דורשת תגובה ישירה! מקווה שתתקבל ההחלטה האחרונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות