6 טילים באמצע פגישה חשאית: כך חוסל הבכיר האיראני בדמשק

התקיפה התבצעה באמצעות 6 טילים שנורו מ-35-F • משמרות המהפכה: 7 מאנשינו חוסלו • גורם במשמרות המהפכה לניו יורק טיימס: התקיפה כוונה לפגישה חשאית של נציגי מודיעין איראנים ונציגים פלסטינים מהג'יהאד • סקיי ניוז ערביה: ישראל הודיעה לארה"ב על התקיפה ברגע ביצועה
חרדים 10
כ"ג אדר ב' התשפ"ד / 01.04.2024 22:58

בלב הבירה הסורית: מוחמד ריזא זאהדי, מפקד כוח קודס האיראני בסוריה ובלבנון חוסל היום (שני), לפי דיווחי כלי התקשורת באיראן – בתקיפה בדמשק.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

התקיפה,  התבצעה באמצעות 6 טילים שנורו ממטוס 35-f על מבנה הממוקם סמוך לשגרירות האיראנית בדמשק. .

החיסול, המיוחס לישראל, בוצע סמוך לשעה חמש בערב, אז פגעו שישה טילים ששוגרו ממטוס F-35 במבנה הממוקם סמוך לשגרירות איראן בדמשק. המבנה נהרס לחלוטין כתוצאה מההפצצה.

התקיפה בוצעה בצורה ממוקדת מאוד, שכן סמוך למבנה שהותקף מצוי גם בית חולים וכן מבנה השגרירות האיראנית – שלא נפגע כלל.

משמרות המהפכה באיראן הודיעו הערב רשמית כי שבעה קצינים ומפקדים בארגון הטרור חוסלו בתקיפה, שלטענתם בוצעה על ידי ישראל.

מלבד זאהדי וסגנו מוחמד חאג’י רחימי, בתקיפה חוסלו גם חברי משמרות המהפכה חוסיין אמאנאללהי, (סייד) מהדי ג’לאלתי, מוחסן סדאקת, עלי אקה באבאיי ו(סייד) עלי סאלחי.

זאהדי היה בתפקידו האחרון מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון ולפני כן שימש ראש אגף מבצעים של משמרות המהפכה, מפקד כוחות היבשה וגם מפקד כוחות האוויר בארגון הטרור.

בשנים האחרונות היה אחראי על הפעלת הטרור של השלוחות האיראניות נגד ישראל מכל הזירות – גם לבנון, גם סוריה וגם מהזירה הפלסטינית.

סגנו, מוחמד חאג’י רחימי, שמוכר גם כתא”ל חוסיין אמירולה, היה ראש המטה הכללי של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון. הוא נחשב ליורשו הצפוי של רזא זהדי ולמנהל משרדו.

לפי דיווח בעיתון ‘ניו יורק טיימס’ הערב, ארבעה גורמים ישראלים הודו כי ישראל אחראית לתקיפה בדמשק שבסוריה שבה חוסל הבכיר האיראני. על פי הדיווח, הגורמים לא אישרו כי זאהדי נהרג בתקיפה.

גורם במשמרות המהפכה של איראן אמר לעיתון, כי התקיפה כוונה לעבר פגישה חשאית שבה השתתפו נציגי מודיעין איראנים ונציגים פלסטינים מהג’יהאד האסלאמי – שדנו במלחמה בעזה.

לדברי הגורם, בין הנציגים האיראנים היו מפקדים בכירים בכוח קודס ומנהיגי הג’יהאד האסלאמי. ערוץ סקיי ניוז ערביה דיווח מפי בכיר אמריקני, כי ישראל הודיעה לארצות הברית על התקיפה ברגע ביצועה.

שגריר איראן בסוריה אמר היום: “ישראל חצתה את הקווים האדומים”.

הגורמים הישראלים טענו בשיחה עם הנוי יורק טיימס, כי הבניין שבו התקיימה הפגישה החשאית איננו משרד או מקום דיפלומטי – כי אם מטה משמרות המהפכה בדמשק.

בעיתון ציינו כי אינם יכול לאמת טענה זו.

שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן התייחס לתקיפה: “נתניהו יצא מאיזון בגלל ההפסדים בעזה ואי השגת יעדי המלחמה. התוקפנות הזו היא הפרה של הנורמות הדיפלומטיות והאמנות הבינלאומיות. אנו רואים בישראל אחראית להשלכות הצעד הזה. על הקהילה הבינלאומית לנקוט עמדה נחרצת נגד הפשעים האלה”.

דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעאני, אמר: “מדובר בהפרה בוטה של החוקים הבינלאומיים. אנו מצפים מהקהילה הבינלאומית והאו”ם לגנות את התוקפנות בצורה חריפה ולנקוט בצעדים הדרושים. אנו רואים בישראל אחראית להשלכות. איראן שומרת לעצמה את הזכות להגיב על הפשע ותחליט על אופי התגובה”.

בישראל קיימת דריכות גבוהה בעקבות החיסול בדמשק. בשגרירויות ובנציגויות ישראל בעולם העלו את רמת הכוננות – שממילא גבוהה במיוחד מאז פרוץ המלחמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות