מפקד כוח קודס האיראני בסוריה ובלבנון חוסל בדמשק – עם עוד 6

איראן מאשרת כי מוחמד רזא-זהדי, בכיר בכוח קודס, חוסל בתקיפה הדרמטית, המיוחסת לישראל, סמוך לבניין השגרירות של איראן בדמשק • מבנה הקונסוליה נהרס כליל כתוצאה מהתקיפה • מדובר באיראני הבכיר ביותר שחוסל מאז חיסול ראש תכנית הגרעין מוחסן פחריזאדה בשנת 2020
חרדים 10
כ"ב אדר ב' התשפ"ד / 01.04.2024 18:56

מוחמד ריזא זאהדי, מפקד בכיר בכוח קודס האיראני בסוריה – חוסל היום (שני) בתקיפת מבנה בשכונת אל-מזה שבמערב דמשק, ליד השגרירות האיראנית בעיר.  כך אישרה איראן בהודעה רשמית.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

מדובר באיראני הבכיר ביותר שחוסל מאז חיסול ראש תכנית הגרעין מוחסן פחריזאדה בשנת 2020.

התקיפה שיוחסה לישראל, בוצעה סמוך לקונסוליה האיראנית בדמשק. נגרם נזק רב במקום.

בין המחוסלים בתקיפה גם מוחמד האדי רחימי, שהיה סגנו של זהדי בכוח קודס, שמוכר גם כתא”ל חוסיין אמירולה, ראש המטה הכללי של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון. הוא נחשב ליורשו הצפוי של מוחמד רזא זהדי ולמנהל משרדו.

זאהדי היה בתפקידו האחרון מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון ולפני כן שימש  ראש אגף מבצעים של משמרות המהפכה, גם מפקד כוחות היבשה וגם מפקד כוחות האוויר בארגון הטרור.

בשנים האחרונות היה אחראי על הפעלת הטרור של השלוחות האיראניות נגד ישראל מכל הזירות – גם לבנון, גם סוריה וגם מהזירה הפלסטינית.

.

 

המרכז הסורי לזכויות אדם, גוף אופוזיציוני היושב בבריטניה, מסר בראיון לאל-ערביה כי לפחות שישה בני אדם נהרגו בתקיפה ליד השגרירות האיראנית בסוריה, ועד כה חולצו מהמבנה לפחות שלוש גופות. בנוסף, לפי האופוזיציה הסורית, מבנה הקונסוליה האיראנית נהרס כליל כתוצאה מהתקיפה.

סוכנות סאברין ניוז הפרו-איראנית דיווחה כי שגריר איראן בסוריה חוסיין אכברי ומשפחתו לא נפגעו.

בעקבות האירוע הדרמטי, שר החוץ הסורי פייסל אל-מקדאד שוחח בטלפון עם מקבילו האיראני, בשגרירות האיראנית בדמשק: “אנחנו מגנים בחריפות את מתקפת הטרור הזו נגד מבנה הקונסוליה האיראנית בדמשק שהובילה למותם של כמה אנשים”.

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גלי צה”ל כתב על החיסול:

פרטים נוספים על חיסולו של מפקד גיס לבנון וסוריה במשמרות המהפכה שמיוחס לישראל:

– התקיפה לא בוצעה במבנה השגרירות האיראנית, אלא במבנה סמוך לשגרירות ששימש כמפקדה צבאית של משמרות המהפכה. כלומר מי שפגע באותו מבנה, החזיק כנראה במודיעין מדויק על פעילות צבאית שהתנהלה במקום.

– ⁠כל ההרוגים בתקיפה הם אנשי צבא איראנים, שביצעו פעילות צבאית במקום במשך פרק זמן ממושך. לא נפגעו דיפלומטים איראנים בתקיפה.

– ⁠הבכיר שחוסל היה אחראי על כל הכוונת הטרור האיראנית בשטח ישראל מכל הזירות – גם לבנון, גם סוריה וגם מהזירה הפלסטינית. הוא למעשה היה הגורם הבכיר ביותר בכוח קודס שפיקד על כל האופרציה של פגיעה בישראל באמצעות שלוחים מסירות שונות. עיקר עיסוקו היה טרור על שטחי ישראל עצמה, בעוד מפקד כוח קודס קאאני עוסק בטרור איראני בהסתכלות כלל עולמית.

– הבכיר היה גם ראש אמ״ץ, גם מפקד כוחות היבשה וגם מפקד כוחות האוויר במשמרות המהפכה. הוא מוקד ידע משמעותי עם ותק רב וניסיון, ומכאן גם חשיבות חיסולו.

– ⁠ניתן להעריך כי החיסול בוצע ללא קשר לתקיפת הכטב״ם הלילה באילת, אלא כמסר ישיר לאיראן על כלל פעולותיה מאז 7.10.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות