השוטר שחזר: המחבל רץ אלי בסכין שלופה • נעצר הנהג שהסיע אותו

אחד השוטרים שנטרלו את המחבל בפיגוע בגן יבנה שחזר את הרגעים שמחבל רץ לעברו וניסה לדקור אותו • המשטרה עצרה את הנהג שהסיע את המחבל • צה"ל פעל בבית משפחתו בדורא • מצב אחד הפצועים קשה והרופאים נלחמים על חייו
חרדים 10
כ"ב אדר ב' התשפ"ד / 01.04.2024 13:02

אחד השוטרים שנטרלו את המחבל שפצע הלילה (שני) שלושה ישראלים בקניון בגן יבנה – שחזר היום את הרגעים הדרמטיים שתועדו במצלמות האבטחה.

“איך שיצאתי מהניידת זיהיתי פצוע”, סיפר השוטר לחדשות 12. “שאלתי מי דקר אותך. הוא לא ממש ענה לי ורק סימן לי את הכיוון שם נמצא המחבל. פתאום זיהיתי את המחבל מגיע בריצה עם סכין שלופה, ומתחיל לדקור אותי. מי שהיה איתי צמצם אליי, פתח בירי לעברו”.

חקירת הפיגוע אמש בגן יבנה נמשכת, והיא הוטלה על היחידה המרכזית בלכיש, שמיד החלה בביצוע פעולות חקירה נרחבות בשיתוף יחידות משטרה נוספות וגורמי ביטחון, לאיתור חשודים שייתכן וסייעו למחבל להגיע לגן יבנה.

בתוך כך, אותרו פרטיהם של שני תושבי הפזורה בדרום, בשנות ה-30-40 לחייהם, שלפי החשד הסיעו את המחבל, לאחר שחדר לישראל וסייעו לו לעשות את דרכו לגן יבנה.

החשודים נחקרו לאורך הלילה והיום בימ”ר לכיש בחשד לעבירות סיוע לפח”ע, הסעת שב”ח ועבירות נוספות, והם יובאו בפני בימ”ש השלום באשקלון, בבקשה להאריך את מעצרם.

חקירת הפיגוע נמשכת.

שלושת הפצועים מטופלים בבתי החולים איכילוב, בילינסון ואסותא אשדוד. הפצוע בן ה-25, המאושפז באיכילוב בסכנה והרופאים נלחמים על חייו. הפצוע בבילינסון במצב קשה גם הוא והוא מורדם ומונשם במחלקת טיפול נמרץ. הפצוע השלישי במצב בינוני והוא עבר ניתוח באסותא.

חיסול המחבל. צילום: דוברות המשטרה

המחבל שביצע את הפיגוע, מואמן פאיז מחמוד חליל, בן 19 מכפר דורא שבנפת חברון – חוסל. מדובר בשוהה בלתי חוקי, שעבד בעבר בעיר  ולכן הכיר היטב  את השטח.

היום בצהרים עדכן צה”ל כי לוחמים של הצבא, שב”כ ומג”ב פעלו בבית המחבל בכפר דורא שליד חברון. הכוחות תחקרו חשודים וביצעו סריקות במרחב.

מחקירה ראשונית של הפיגוע, עולה שהמחבל הגיע למרכז המסחרי כשהוא חמוש בשני סכינים, והחל במסע דקירות בקומה השנייה. תחילה דקר צעיר שיצא ממכון הכושר. לאחר מכן,  נכנס לתוך מכון הכושר, שם הצליח לדקור צעיר נוסף. בקומת הכניסה דקר צעיר שלישי.

צוות שיטור עירוני, המורכב משוטר ופקח, שקיבלו את קריאת המצוקה, הגיעו למתחם והחלו לבצע סריקות. במהלכן, השניים הבחינו במחבל שרץ לעברם וניסה לפגע בהם, הפקח הצליח להדוף את המחבל בשעה שהשוטר שולף את נשקו וביצע ירי לעבר המחבל עד לנטרולו.

כוחות צה”ל בבית המחבל:
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות