3 פצועים קשה בפיגוע דקירה בגן יבנה • המחבל, שב”ח מדורה, חוסל

מחבל בן 19, תושב העיירה דורה שבנפת חברון, התנפל על שלושה ישראלים במרכז מסחרי בגן יבנה ודקר אותם בכל חלקי גופם - באמצעות שני סכינים בהם היה חמוש • המחבל חוסל בידי כוח של השיטור העירוני בגן יבנה • מצבם של הפצועים מוגדר קשה
חיים טוויל
כ"ב אדר ב' התשפ"ד / 31.03.2024 23:27

פיגוע דקירה: מחבל ערבי התנפל הערב (ראשון) על שלושה עוברי אורח סמוך לקניון פרנדלי ברחוב המגינים בגן יבנה, באמצעות שני סכינים בהם היה חמוש – ודקר אותם בכל חלקי גופם.

המחבל, מוחמד פאיז חסן אלמסאלמה, בן 19 מהעיירה דורה שבנפת חברון, חוסל בידי שוטר ופקח של צוות שיטור עירוני גן יבנה, ששמעו את הצעקות לעזרה, איתרו את המחבל ונטרלו אותו.

המחבל ארב לשלושה ששהו במרכז המסחרי בכניסה לסניף ארומה, דקר שניים מהם ולאחר מכן פצע את השלישי.

מכוחות ההצלה נמסר כי מהמקום פונו גבר כבן 25, צעיר כבן 20 ונער בן 17, חלקם בהכרה מלאה וחלקם בהכרה מעורפלת. לפי כוחות ההצלה, מצבם של שלושת הפצועים מוגדר קשה.

הם טופלו טיפול ראשוני בזירת האירוע ופונו  לבית החולים אסותא בעיר.

טל פלקס, פרמדיק איחוד הצלה ותושב גן יבנה: “בתוך פחות מדקה מקבלת האירוע הגעתי לזירה והענקתי סיוע רפואי ראשוני לשלושה צעירים שסובלים מפצעי דקירה. לאחר מכן השלושה פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים אסותא באשדוד”.

חובש בכיר במד”א יחיא בוגה וחובשת רפואת חירום במד”א חלי גלר, סיפרו: “הגענו למקום וראינו המולה. על המדרכה סמוך לקניון שכב נער כבן 17 בהכרה מלאה עם פצעי דקירה מדממים בכל חלקי גופו. במרחק של 100 מטרים, סמוך לאחד מבתי הקפה שכבו שני הפצועים הנוספים. הענקנו לנער טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבי”ח כשמצבו קשה והוא בהכרה מלאה”.

פראמדיק מד”א יואל קאהן סיפר: “הגענו במהירות למקום, וראינו גבר כבן 25 מעורפל הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון שוכב סמוך לבית קפה. נלחמנו על חייו בדרך לבי”ח, עד לחדר הטראומה, בבית החולים הרופאים ממשיכים להילחם על חייו.”

פראמדיקית מד”א שירי ברלב סיפרה: “הזירה הייתה קשה, והפצועים שכבו במרחק אחד מהשני. צעיר כבן 20 שכב מחוסר הכרה, כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון ובגפיים. הענקנו לו טיפול מציל חיים, העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבי”ח תוך כדי טיפול כשמצבו קשה”.

המחבל החזיק בהיתר עבודה בהתיישבות – למישור אדומים עד אמצע חודש אוגוסט האחרון. מאחר שהוא בן 19, הוא אינו עומד בקריטריונים לעבודה בארץ ולכן אין לו היתר לעבוד בישראל. מדובר בשוהה בלתי חוקי שהועסק ללא היתר.

ראש מועצת גן יבנה, דרור אהרון, פרסם הודעה בה נכתב: “פיגוע דקירה אירוע בקניון הפרנדלי. באירוע הדקירה 3 פצועים, המחבל נוטרל על ידי השיטור העירוני שלנו בגן יבנה, פקח ושוטר שהגיעו למקום וטיפלו באירוע. כוחות הביטחון ומשטרת ישראל, יחד עם אגף הביטחון שלנו וכיתת הכוננות היישובית מבצעים סיורים בכל האזור”.

הבוקר כתב: “אמש התרחש פיגוע קשה בקניון הפרנדלי, כאשר מחבל שהסתנן דרך הגדר באיזור איו”ש הגיע לקניון ודקר בברוטליות מספר אנשים.

יודגש כי המחבל עבד בעבר בבנייה בגן יבנה עם אישור ומכאן היכרותו עם היישוב. בניגוד לפרסומים הוא לא הועסק על ידי אף אחד מהעסקים בגן יבנה.

מיד לאחר האירוע ולאורך הלילה ביצענו סיורים וסריקות ברחבי היישוב יחד עם משטרת ישראל, השיטור העירוני שלנו, חברי כיתת הכוננות וגורמי ביטחון נוספים.

הבוקר, הנחיתי את אגף הביטחון והמשטרה לתגבר את השמירה בכניסה למוסדות החינוך ביישוב. בכל דבר חשוד, אנא מכם, דווחו למוקד ולמשטרה ואנו נגיע במהרה בכל שעה.

אני רוצה לשבח את מי שהגיעו ראשונים למקום ותפעלו את האירוע באומץ וגבורה הם אדוארדו שלפן פקח השיטור העירוני שלנו והשוטר צ’קול גרמאו – יישר כוח! מנעתם אירוע קשה יותר.

בברכת החלמה מהירה לפצועים”,

המשטרה פתחה בסריקות באזור הפיגוע בגן יבנה כדי לשלול הימצאות של מחבל נוסף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות