נתניהו: “החרדים הלכו כברת דרך. דברים שלא ציפינו שיסכימו”

ראש הממשלה מסר הצהרה לאחר שנפגש עם הורי החיילות החטופות: "המצוקה והכאב של משפחות החטופים - מפלחים את ליבי" • "מי שאומר שאני לא עושה הכול כדי להחזיר את החטופים משקר" • "בחירות בעיצומה של המלחמה ורגע לפני הניצחון - ישתקו את המדינה לשמונה חודשים"
אריה ריבקינד
כ"א אדר ב' התשפ"ד / 31.03.2024 20:21

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (ראשון) דברים במסיבת עיתונאים ואמר כי בניגוד לנטען נגדו הוא פועל מסביב לשעון למען שחרור החטופים שבידי חמאס בעזה.

“המצוקה והכאב של משפחות החטופים מפלחים את ליבי, ולב כולנו, יקיריהם הם יקירנו. עמית סוסנה נתנה עדות מטלטלת שמרתיחה את הדם. אני עובד סביב השעון להביא את שחרור חטופינו. “מי שאומר שאני לא עושה הכול להחזרת החטופים – משקר ומי שיודע את האמת וחוזר על השקר הזה גורם לצער למשפחות”.

הוא הוסיף: “בזמן שישראל הגמישה עמדות – חמאס מקשיח את העמדות במשא ומתן. הוא דורש את ביטול המסדרון והחזרת מחבלי החמאס לצפון הרצועה. הדרישות האלה של חמאס יש השלכות ביטחוניות שאני לא אפרט כאן. אני מעוניין להצליח במשא ומתן, אנחנו צריכים לנהל משא ומתן מושכל ולא נענה לכל דרישה הזויה של חמאס”.

ראש הממשלה הדגיש כי אושרו תוכניות לפעולה צבאית ברפיח: “אישרנו לצה”ל את התוכניות המבצעות לרפיח. צה”ל נערך לפינוי האוכלוסייה האזרחית ולמתן סיוע הומניטרי. ניכנס לרפיח ונחסל את גדודי החמאס שם. אין ניצחון בלי כניסה לרפיח ובלי חיסול גדודי החמאס”.

לטענתו, העיכוב בפעולה לא נובע מרמדאן או מלחץ אמריקני. “אנו נחסל את גדודי החמאס ברפיח. אין ניצחון בלי כניסה לרפיח ואין ניצחון בלי חיסול גדודי החמאס שם. כל אחת מהטענות שהעלו כאפשרויות לעיכוב בכניסה לרפיח אינן נכונות – לא רמדאן, ועובדה אנחנו פועלים ברמדאן בשיפא ובח’אן יונס”.

על הקריאות של השמאל הקיצוני להקדמת הבחירות אמר: “הקריאות לבחירות עכשיו, בעיצומה של המלחמה ורגע לפני הניצחון – ישתקו את מדינת ישראל לפחות לחצי שנה. להערכתי אפילו לשמונה חודשים. הדבר יפגע במאמצים לשחרור חטופים. הראשון שיברך על כך זה החמאס, וזה אומר הכול”.

על חוק הגיוס, אמר: “החרדים הלכו כברת דרך. דברים שלא ציפינו שיסכימו אליהם ולא חשבנו שילכו אליהם. ברצון טוב להגיע לסיכום אני חושב שאפשר לפתור את הבעיה. אני לא עושה עקיפות, אני פועל לפי החוק. ניסינו בעבר בפטישים וזה הביא לצניחה בשירות, אפשר לקדם את השיוויון אבל ברוח טובה ובהסכמה רחבה ככל הניתן””. הוא הסכים שיש צורך לחזק את השיוויון ולנסות להגיע להסכמה.

על שאלת כאן חדשות בנוגע למצבו הרפואי, השיב נתניהו: “הדוח הרפואי שלי פתוח. הייתי חולה שפעת והסבירו שהייתי במעייני הישועה. אין גבול לשקר. עברתי בדיקה, מודה למי שדאגו לבריאותי, מבטיח שאחזור לפעולה מהר מאוד”.

רה”מ התייחס גם על הוטו האמריקני שלא הוטל באו”ם: “האמריקנים צלצלו ערב לפניכן ובישרו לנו שהם הולכים לעשות את זה ואמרתי להם לא לעשות את זה. חשבתי שצריך לשלוח את אותו מסר ולא לשגר את המשלחת באותו יום”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות