ירים גבות עצמאית: דובר מערך ההסברה הודיע על פרישה מתפקידו

אילון לוי הפך לכוכב רשת ודמות מוכרת בתקשורת הבין-לאומית מאז פרוץ המלחמה בעזה • אחרי שהושעה מתפקידו בגלל שצייץ נגד שר החוץ הבריטי קמרון - הודיע כעת על פרישה • "אמשיך להילחם על שמנו הטוב, בין אם כדובר רשמי ובין אם לאו"
אבי כץ
כ"א אדר ב' התשפ"ד / 31.03.2024 16:20

אילון לוי, דובר במערך ההסברה הלאומי לתקשורת הזרה, הודיע היום (ראשון) באופן רשמי על התפטרותו – אחרי שהושעה מתפקידו.

בתקופה האחרונה הושעה לוי מפעילות רשמית, אחרי שהעלה ציוץ ברשת הטוויטר בו עקץ את שר החוץ הבריטי דייוויד קמרון – שעורר זעם בממלכה המאוחדת.

בהודעת הפרישה אמר: “לא אפסיק להילחם עבור ישראל. מיליוני יהודים ברחבי העולם הוכיחו – לא צריך להיות דובר כדי להסביר עבור ישראל”.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב: “לאחר למעלה מ-400 ראיונות תקשורת, תדרוכים, ומסיבות עיתונאים כדובר רשמי מטעם ממשלת ישראל מאז ה-7 באוקטובר, הגיעה העת לצאת לדרך עצמאית בהסברה עם הצוות שסייע לי מפרוץ המלחמה. אין לנו את הפריווילגיה להזניח את זירת הקרב. אמשיך להילחם על שמנו הטוב, בין אם כדובר רשמי ובין אם לאו”.

בריאיון שהעניק לאתר ‘זמן ישראל’ התייחס להשעיה, שבאופן רשמי בוצעה, כאמור, בשל תקרית דיפלומטית עם שר החוץ הבריטי: “קשה לי להאמין שזה  באמת על הציוץ לדיוויד קמרון”. לדבריו,  הוא עצמו אפילו לא נחשף לתלונה הרשמית שנטען שהעבירו מלונדון.

“צייצתי את המדיניות והעובדות של הממשלה, וזה עניין שולי. אני באמת לא יודע מה קורה מאחורי הקלעים מאז ההשעיה”, הוסיף.

על הדיווחים כי אשת ראש הממשלה שרה נתניהו פעלה להדחתו אמר לוי כי מעולם לא שוחח עימה. הוא גם לא פגש את ראש הממשלה בעצמו.

לוי, יליד לונדון, עמד בחודשים האחרונים בחזית ההסברה הישראלית בתקופת המלחמה. התגובה המופתעת שלו מול טענות מופרכות נגד ישראל – כאשר הרים את הגבות  מרוב תדהמה – הפכו אותו לכוכב רשת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות