רמון: חרדים? ומה עם 12% חילונים שמשתחררים על סעיף נפשי?

חיים רמון במתקפה על היועמ"שית: "היא מדברת על שיוויון בנטל והיא אמונה על שיוויון? מה עם גיוס נשים דרוזיות? מה עם נשים חרדיות? מה עם ערבים?" ח"כ לשעבר אביחי בוארון: "מטרת הקמפיין הזה הוא הפלת ממשלת ישראל, הא ותו לא"
חרדים 10
י"ט אדר ב' התשפ"ד / 29.03.2024 12:04

משבר חוק הגיוס: השר לשעבר חיים רמון מתח היום (שישי) ביקורת חריפה על היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בעקבות תשובתה לבג”ץ  לפיה יש לגייס מייד את בני הישיבות וכי יופסקו התקציבים לבחורי ישיבות בגיל גיוס – שהובילה לצו ביניים שהנפיק בית המשפט העליון.

בשיחה עם אלי ציפורי ברדיו ‘גלי ישראל’ – אמר רמון: “היועמ”שית גלי בהרה מיארה טוענת שאין מקור סמכות ולכן צריך לגייס חרדים מה-1 באפריל. סליחה, היא מדברת על שיוויון בנטל והיא אמונה על שיוויון? מה עם גיוס נשים דרוזיות? מה עם נשים חרדיות? מה עם ערבים? איפה מקור הסמכות לא לגייס אותם?”

רמון הוסיף: “אני מקווה שמישהו במגזר החרדי יגיש בג”ץ בעקבות ההחלטה האי-שיוויונית שלה, ואני רוצה גם לראות מסמך של האוצר על החיסכון במשק אם יגייסו ערבים” – אמר בהתייחס למסמך שפרסם משרד האוצר על החרדים.

רמון תקף: “מישהו מדבר על כך שאחוז המשתחררים אצל החילונים על סעיף נפשי היה 5% בשנת 2010 וכיום הוא 12%?”

ח”כ לשעבר אביחי בוארון מהליכוד אמר בשיחה לישראל פריד ובת-אל בנימין ברדיו ‘גלי ישראל’: “מטרת הקמפיין הזה הוא הפלת ממשלת ישראל, הא ותו לא.

“כולנו זוכרים איך כשהחרדים התבקשו להצטרף לקואליציית שמאל – הגישו להם נייר ריק ואמרו להם ‘תמלאו מה שאתם רוצים’. מדבר בנושא מהותי אבל צריך להבין את הקונטקסט הרחב. אנחנו לא שוכחים הגב’ ברסלר שאמרה ‘לא יהיה צבא בספטמבר’, אנחנו לא שוכחים את אלה שאמרו ‘אנחנו לא באים למילואים'”.

הוא הדגיש: “חרדים צריכים לשאת בעול, לבוא עכשיו ולשבור את כל המסגרות באמצע מלחמה, רגע לפני הכרעת האויב? כל מי שיש לו טיפת אחריות לאומית אסור שיתן יד לדבר הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות