לַיְּהוּדִים הָיְתָה אוֹרָה: מאות ניצולי מיסיון חגגו את הפורים כיהודים כשרים

350 יהודים שהוצאו ממלתעות כתות המיסיון ושבו בסייעתא דשמיא ליהדותם, זכו בחג הפורים ובימים שקדמו לו לביקורי בית מטעם 'המחלקה למאבק במיסיון' ביד לאחים, והשתתפו בקריאת המגילה וסעודות פורים
חרדים 10
י"ט אדר ב' התשפ"ד / 28.03.2024 23:29

350 יהודים שהוצאו ממלתעות כתות המיסיון ושבו בסייעתא דשמיא ליהדותם, זכו בחג הפורים ובימים שקדמו לו לביקורי בית מטעם ‘המחלקה למאבק במיסיון’ ביד לאחים, והשתתפו בקריאת המגילה וסעודות פורים בסניפי הארגון, הפרוסים בערים השונות.

“מדובר ביהודים גיבורים שהיו מנותקים מעם ישראל על ידי מיסיונרים שפלים אשר שבו אלינו אחרי עבודה מאומצת של האנשים המסורים שלנו”, מספר הרב חנוך גכטמן העומד בראש המחלקה.

“נוסף לקשר ההדוק עימם לאורך כל ימות השנה, היה חשוב לנו להביא עד אליהם את משלוח המנות המפואר שאליו צורפו גם תווי קניה, מגילות אסתר וחוברות הסבר על חג הפורים. היה חשוב לנו שהפגישה הפעם תיערך בבתיהם, כאשר בכל משפחה שאליה הגענו הפכו הרגעים האלו למפגש מרתק שנמשך שעה ארוכה, בו הוסבר להם באריכות על החג ועל ניצחון עם ישראל את המבקשים להשמידו בכל דור ודור”.

התגובות הנרגשות מפי הניצולים העידו כי המפגשים האישיים העניקו להם ממד עמוק ומיוחד על חג הפורים, על הערבות היהודית שאין לה אח ורע מה ששימח אותם ותומך בהם בדרכם החדשה. רבים מהם סיפרו עד כמה שמחו שהמפגשים נערכו הפעם בבתיהם.

במקביל, כשבוע לפני חג הפורים התקיים מפגש ‘שבת אחים’ בישיבת ‘תומכי תמימים’ המרכזית בכפר חב”ד, כחלק מתוכנית התמיכה באותם יהודים יקרים. 25 המשתתפים שמעו הרצאות על חג הפורים ומעלתו, למדו עם בחורי הישיבה בחברותות וישבו לסעוד בצוותא במסעדה מקומית.

בחג עצמו הגיעו 260 ניצולים לסניפי יד לאחים בחיפה, נתניה, רמת גן, אשדוד, קריית ים ונוף הגליל והשתתפו בפעילות שנערכה במקום שכללה את קריאת המגילה וכן סעודת משתה ושמחה.

אליהם הצטרפו גם עשרות רבות של פליטים מאוקראינה שיד לאחים מלווה כבר יותר משנתיים, כדי שלא יפלו לרשת שהמיסיונרים טוו להם עם הגיעם ארצה. ביד לאחים הרימו על נס את פועלם של רבני הסניפים – הרב יונה ברודקין, הרב דן זלטופולסקי, הרב גבריאל צ’רסקי והרב מנחם פריידין – שפועלים במסירות עם העולים סביב ימות השנה.

ביד לאחים מציינים, כי נוסף לפעילות המוצלחת בחג הפורים, בארגון החלו לשקוד במרץ על ארגון ומשלוח מצות שמורות, יינות ומצרכים בסיסיים נוספים לפסח, לצד תווי מזון בשווי מאות אלפי שקלים לניצולים ממיסיון ומטמיעה, במטרה להקל כמה שיותר על חייהם החדשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות