מרן הגר”ד לנדו: אם יתמעטו לומדי התורה, עלול לבוא קטרוג • צפו

נאום חריף של מרן הגר"ד לנדו אחרי החלטת בג"ץ: "ואל תשימו ליבכם לכל מיני דיבורי הבל אחרים, כי ימינם ימין שקר" • "לימוד התורה בישיבות זה מה שמגן על כל היהודים. הקיום שלנו בארץ ישראל זה אך ורק בניסי שמים, ותורה היא זו שמגנא ומצלא, וחלילה שלא תקיא הארץ את יושביה"
יוסף גרינבוים
י"ח אדר ב' התשפ"ד / 28.03.2024 20:51

על רקע החלטת בג”ץ להוציא צו ביניים שמקפיא את התקציבים עבור בני הישיבות המחוייבים בגיוס לצה”ל: מרן הגר”ד לנדו נשא הערב (חמישי) נאום חריף בכינוס של ‘קרן ההסעות’ בבני ברק – תוך שהוא רומז נגד ממשלת הימין, שבמשמרתה בוטל חוק הגיוס.

מרן ראש הישיבה אמר: “הישיבות הקדושות והכוללים שבהם הוגים בתורה ללא הרף וללא הפוגה, הם זכות הקיום שלנו כאן בארץ, וזה מה שמגן על כל היהודים בארץ ישראל מכל צריהם, וככל שירבו לומדי התורה בישיבות והכוללים תרבה ההגנה על כל יושבי הארץ – וחלילה להיפך, אם יתמעטו לומדי התורה, עלול לבוא רחמנא ליצלן קטרוג על כלל ישראל.

“כולנו יודעים שכאשר מסביב כל אויבינו, והקיום שלנו בני אברהם יצחק ויעקב כאן בארץ ישראל זה אך ורק בניסי שמים, ותורה היא זו שמגנא ומצלא, וחלילה שלא תקיא הארץ את יושביה”.

מרן הגר”ד לנדו התבטא נגד הממשלה: “ואל תשימו ליבכם לכל מיני דיבורי הבל אחרים, כי ימינם ימין שקר“.

ראש הישיבה הוסיף: “הקב”ה יתן לכם סיעתא דשמיא להיות גדולי תורה ותחיו את חייכם על פי תורה, תכבדו את אלו שרוצים בטובתכם ויזכו לרוות מכם נחת”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות