עבודות שירות וקנס – לערבי שזרק בקבוק זכוכית על ראשו של יהודי

לפני 4 שנים צעדה קבוצת יהודים בעיר העתיקה: ערבים החלו להתעמת איתם ואחד זרק בקבוק זכוכית שפגע בראשו של יהודי ופצע אותו • הוא הגיש תלונה, אך הפרקליטות סגרה את התיק • חוננו ניהל מאבק משפטי שהוביל להרשעת התוקף - עליו נגזרו חודשיים מאסר, אותם ירצה בעבודות שירות
חיים טוויל
י"ז אדר ב' התשפ"ד / 27.03.2024 14:23

בית משפט השלום בירושלים גזר חודשיים מאסר בעבודות שירות במסגרת הסדר טיעון, על ערבי אשר זרק לפני ארבע שנים בקבוק זכוכית על ראשו של יהודי בעיר העתיקה ופצע אותו.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

בנוסף, יפצה הערבי את היהודי בסכום של 3,000 שקלים.

האירוע החל כאשר קבוצת יהודים צעדה בעיר העתיקה בירושלים וערבים שהיו במקום החלו להתעמת עימם. הערבי שעבר במקום החל לתקוף את אחד היהודים. במהלך העימות הותז גז מדמיע בפניו של הערבי ושוטרים שהיו במקום הרחיקו אותו משם. בשלב זה זרק הערבי בקבוק זכוכית לעבר היהודים ופגע בראשו של אחד מהם.

היהודי נחתך בראשו מהבקבוק ונזקק לתפרים.

לאחר התקיפה היהודי הגיש תלונה במשטרה, אולם הפרקליטות סגרה את התיק.

עו”ד חיים בלייכר מחוננו ניהל מאבק משפטי, אשר הוביל לפתיחת התיק והרשעתו של התוקף.

כתב האישום שהוגש כנגד הערבי מתאר את האירוע: “ביום 12.8.2020 צעד המתלונן ברחוב ויה דולורוזה בעיר העתיקה לכיוון רחוב הגיא עם קבוצת אנשים נוספים. באותו שלב התגלע ויכוח בין אנשי הקבוצה שעליה נמנה המתלונן לבין אנשי המקום. במסגרת ויכוח זה, לאחר דין ודברים, החלו אנשי הקבוצה ואנשי המקום לדחוף זה את זה.

באותה עת עבר הנאשם במקום יחד עם בנו, ניגש לאחד מחברי הקבוצה ותפס בחולצתו. בשלב זה הרים הנאשם כיסא במטרה לזרוק אותו לעבר חברי הקבוצה. לאחר זמן קצר, בעוד שחברי הקבוצה מתרחקים מהמקום, זרק הנאשם לעבר המתלונן בקבוק זכוכית ופגע בראשו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרם למתלונן חתך של 3 סנטימטרים בקרקפת, בגינו נדרש המתלונן לטיפול רפואי בבית חולים, חבישה ותפרים”.

עו”ד בלייכר ברך על גזר הדין: “לא ניתן לקבל התפרעות ותקיפה כל כך חמורה של חשוד כנגד יהודים. מלכתחילה היה נכון למצות את הדין עד תום עם אותו תוקף לשנות מאסר של ממש. מכל מקום, לאחר סגירת התיק ובנסיבות העניין אנו מברכים על הרשעת החשוד וענישתו הודות למאבקנו. בכוונתנו גם לתבוע את החשוד בתביעה אזרחית ולעשות מה שלאל ידנו להביא להרתעה כנגד אותם פורעים המעלים בדעתם לשוב ולתקוף יהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות