התלונה נגד שופט העליון כבוב – מוצדקת • הנציב: “גרסתו תמוהה”

נציב השופטים בהחלטה חריגה: שופט העליון חאלד כבוב קיבל החלטה כשופט בתיק שבו מעורבים ילדיו - כשהוא בניגוד עניינים • הנציב שהם: גרסתו של כבוב תמוהה, אסור היה לו לדון בהליך הזה
אריה ריבקינד
י"ז אדר ב' התשפ"ד / 27.03.2024 12:39

נציב תלונות הציבור על השופטים, אורי שהם, הודיע היום (רביעי) באופן תקדימי וחריג, כי שופט העליון חאלד כבוב ישב שלא כדין וקיבל החלטה בתיק הנוגע לילדיו – וכי יש לתמוה על גרסתו של שופט העליון.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

במענה לתלונת ארגון לביא וארגון בצלמו, כתב נציב תלונות הציבור על השופטים: “יש לתמוה” על גרסת שופט העליון חאלד כבוב “שכן, לבקשה למתן צו מניעה וצווי עשה צורף הסכם הפשרה שבו מופיעים ילדיו של השופט כמייצגי הנתבעים ובנו וואליד כבוב חתום כמי שאישר אותו. סבורני, כי עיון בתיק המדובר על נספחיו (הגם שהם רבים), כפי שהשופט עצמו ציין בהחלטתו כי עשה, היה מגלה על נקלה, כי ילדיו קשורים, בין במישרין ובין בעקיפין בהליך, ושומה היה עליו שלא לדון בתיק, ובוודאי שלא ליתן כל החלטה בעניין.”

התלונות הוגשו לנציב קבילות הציבור על השופטים, לאחר שהעיתונאי אבישי גרינצייג חשף ב’כאן חדשות’ את הממצאים החמורים בנוגע להתנהלותו של השופט כבוב.

ארגון לביא קורא לוועדה לבחירת שופטים שלא להשלים עם שופט שניצל את כוח משרתו ופעל בניגוד עניינים, אלא לפעול בהתאם לסמכותה ולהורות על הדחתו של שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב.

נזכיר, כי לפי דיווחים של אבישי גרינציג ב’כאן חדשות’,  שופט העליון חאלד כבוב תועד בשורת פוסטים ברשתות החברתיות, אשר מקדמים באמצעותו את משרד עורכי הדין של בתו מרים כבוב, דבר שלכאורה נוגד את כללי האתיקה לשופטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות