צה”ל אישר: 9 מחבלים חוסלו בשתי תקיפות בדרום לבנון • עדכונים

המחבלים שחוסלו בלילה בלבנון תכננו לבצע פיגוע בישראל • בן גביר בטיימס: "ביידן מעדיף הקו של סינוואר על זה של ביבי" • דיווח בעזה: 11 הרוגים בתקיפת בית ברפיח • גורמים במצרים חשפו את "התוכנית הישראלית" לפעולה ברפיח • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ז אדר ב' התשפ"ד / 27.03.2024 12:18
היום ה-173 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

21:38 –   צה”ל מאשר: חיסלנו מהאוויר שתי חוליות מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון

צה”ל אישר כי מטוסי קרב חיסלו הערב חוליית מחבלים ששהו במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב טיר-חרפא שבדרום לבנון, ותקפו חוליית מחבלים נוספת במרחב הכפר א-נקורה.

20:45 –   גורם רפואי לאל-ג’זירה: 9 הרוגים בשתי תקיפות ישראליות בכפרים א-נאקורה וטיר-חרפא

בכך הגיע מספר ההרוגים מתקיפת צה”ל בלבנון בפחות מיממה ל-16. זהו המספר הגבוה ביותר של הרוגים ביממה בלבנון מאז תחילת המלחמה.

20:20 – הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב גרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

הבית הלבן אישר כי לשכת ראש הממשלה הסכימה לקבוע מחדש את הפגישה עם גורמים אמריקנים, שהייתה אמורה לעסוק במבצע ברפיח. לפי הבית הלבן, הגורמים “עובדים על קביעת תאריך” לפגישה.

20:15 – דיווחים: הרוגים בתקיפת צה”ל בדרום לבנון

כלי תקשורת בלבנון מדווחים על הרוגים בתקיפת בית במרחב א-נאקורה בדרום לבנון. לפי חלק מהדיווחים, חלקם לפחות מחבלי חיזבאללה. לפי הדיווחים ארבעה הרוגים בתקיפה בא-נאקורה, ושני הרוגים בתקיפה בטירחרפא, המשתייכים למערך הרפואי של חיזבאללה.

18:35 – סמ”ר ניסים כחלון הי”ד, בן 21 מחדרה, נהרג היום בדרום הרצועה

סמ”ר ניסים כחלון הי”ד, לוחם בחטיבת גבעתי, נהרג היום בקרב בדרום רצועת עזה. כחלון נהרג מירי מחבל בפשיטה חוזרת על שכונת אל-אמל בח’אן יונס. לוחם נוסף נפצע בתקרית באורח בינוני. בפשיטה אותרו מנהרות חדשות, שחלקן מגיעות לקרבת בית החולים נאסר באזור.

18:15 – נתניהו חזר בו וביקש להוציא משלחת לוושינגטון שתדון במבצע ברפיח

דיווח ב-NBC: לפי גורם ישראלי, משרד ראש הממשלה ביקש מהבית הלבן לקבוע מחדש את הפגישה בעניין המבצע ברפיח. לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, נתניהו מתכוון להוציא את המשלחת כבר בשבוע הבא.

לשכת ראש הממשלה הכחישה את הדיווח ואמרה כי נתניהו לא אישר את יציאת המשלחת לוושינגטון.

18:10 – ארה”ב ובריטניה הטילו שורת סנקציות על גופים התומכים כלכלית בחמאס

ארה”ב הודיעה כי הטילה סנקציות על גופים התומכים כלכלית בחמאס, במהלך משותף עם בריטניה. הסקנציות הוטלו כנגד הגופים Gaza Now, Al-Qureshi Executives, Aakhira Limited וכנגד מוסטפא עייש ואוזמה סולטנה.

17:25 – הפלסטינים מדווחים: ארבעה הרוגים בתקיפת צה”ל במחנה הפליטים א-שאבורה שברפיח

17:05 – הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב יתכנס מחר ב-20:00 לדיון שבועי

קבינט המלחמה יתכנס הערב ב-19:30 בצל החזרת המשלחת מקטאר וההסלמה בצפון.

16:15 – 12 המחבלים שחוסלו בדרום לבנון תכננו פיגוע בגבול

בלבנון חוסלו ב-72 השעות האחרונות 12 מחבלים של חיזבאללה ושל אל־ג’מעה אל־אסלאמיה, שניסו להוציא על פי ההערכות פיגוע בתוך שטח ישראל. בצה”ל עוקבים אחר ניסיונות נוספים לייצר פיגועים שיחדרו לשטח ישראל.

16:00 – בצל המלחמה: חיל האוויר מחדש את האימונים – ונערך ללחימה בזירה הצפונית

לראשונה מפרוץ המלחמה: אושרה תוכנית האימונים לשנת המלחמה הנוכחית, הכוללת הגברת מוכנות למלחמה בצפון. זאת, לאחר שמ-7 באוקטובר חיל האוויר הקפיא את תוכנית האימונים השנתית.

דובר צה”ל עדכן כי תוכנית האימונים תתמקד בהגברת מוכנות חיל האוויר למלחמה בזירה הצפונית ובזירות נוספות תוך כדי “לחימה ממושכת באמצעות תכנון ומימוש מודלים מבצעיים, תרחישים רלוונטיים למאפייני הגזרות והאיומים השונים”.

15:25 – נתניהו לסנטור ריק סקוט: “החלטת ארה”ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה – זה לא יעבוד”

ראש הממשלה נתניהו נפגש בלשכתו בירושלים עם הסנטור הרפובליקני ריק סקוט, והתייחס למשבר המחריף בין המדינות. “ההחלטה שקיבלתי שלא לשלוח את המשלחת לוושינגטון, בעקבות ההחלטה של מועצת הביטחון, הייתה מסר לחמאס שלא יסמכו על הלחץ הזה. זה לא יעבוד”, אמר ראש הממשלה.

“חשבתי שהחלטת ארה”ב במועצת הביטחון הייתה צעד מאוד לא טוב”, הוסיף נתניהו. “מה שהכי גרוע בה זה שהיא עודדה את חמאס לנקוט עמדה נוקשה ולסמוך על כך שהלחץ הבין-לאומי ימנע מישראל מלשחרר את החטופים ומלהרוס את חמאס”.

14:30 – דיווח: ישראל נקבה למצרים וקטר בתאריך לפעולה ברפיח

עיתון אל אח’באר: גורמים בישראל ובארצות הברית הבהירו למצרים וקטאר כי יש צורך בהגברת הלחץ על חמאס להסכים לעסקה בהקדם האפשרי. עוד דווח כי בישראל הבהירו שאין כוונה להתגמש יותר מול החמאס וארגוני הטרור האחרים.

הגורמים רמזו כי פעולה צבאית ברפיח צפויה בתחילת חודש אפריל או בתחילת חודש מאי.

14:30 – צה”ל: אותר כטב”ם של חיזבאללה באזור ראש הנקרה

צה”ל עדכן היום שאותר כטב”ם של חיזבאללה במרחב ראש הנקרה. כוחות צה”ל הוקפצו למקום לזיהוי הכלי והאירוע מתוחקר.

12:40 – ראש מועצת עין קיניא ספד להרוג: היה רווק בן 38 שרק סיים לבנות בית לאחרונה

וואיל מוגרבי, ראש מועצת עין קיניא, ספד בחדשות 12 לבן הכפר שנהרג בקריית שמונה: “זאהר היה בחור שכל חייו עבד קשה מאוד בחקלאות עם המשפחה, עם אבא שפרנס חמישה ילדים. הוא חזר לעבוד רק לפני שבוע והיה רווק בן 38 שרק סיים לבנות בית לאחרונה. כנראה הגורל הוא זה שקובע ולצערי לא הצליח להיכנס לבית והמשפחה התבשרה על מותו.

“עד עכשיו הממשלה עוד לא החליטה שיש מלחמה בצפון. אנחנו תחת מתקפה, יש אזעקות גם אצלנו וחדירת כלי טיס, נפילת טילים ועד עכשיו המדינה לא מכירה בזה. אין התייחסות מהממשלה לכפרים הדרוזים בגולן”.

11:35 –  עקב הערכת מצב של צה”ל נסגר לתנועה הכביש העולה מכיוון תל חי אל מרגליות, משגב עם ומנרה.

10:55 –  דיווח פלסטיני: 11 הרוגים בתקיפת בית בשכונת ח’רבת אל-עדס ברפיח

10:45 – בריטניה: 130 חברי פרלמנט וחברי בית הלורדים קראו לשר החוץ לאסור מכירת נשק לישראל

בעקבות הלחימה ברצועה: 107 חברי פרלמנט ו-23 חברי בית הלורדים חתמו על המסמך בהובלתה של חברת מפלגת הלייבור, זהרה סולטנה, השייכת לפלג הרדיקלי של הלייבור. המכתב קורא לשר החוץ הבריטי, דייוויד קמרון, לאסור על מכירת נשק לישראל.

10:25 – מפגן מחאה של אמהות לוחמים מתקיים הבוקר מול מטה אונר”א בירושלים

ארגון אמהות הלוחמים בו חברות אמהות רבות ללוחמים ולוחמות עורך מפגן מחאה בשיתוף תנועת צו 9 מול מטה אונר”א ברחוב שלמה זלמן שרגאי בירושלים תחת הכותרת: ״אונר”א = חמאס”.

10:10 – זאהר בשארה, בן 25 מכפר עין קניה שבגולן, הוא ההרוג בפגיעה הישירה על מחסן בקרית שמונה.

9:15 – ביממה האחרונה הלוחמים חיסלו בשיפאא עשרות מחבלים

כוחות צה”ל ושב״כ ממשיכים בלחימה במרחב בית החולים שיפא במקביל למרחב אל אמל ואל קרארה; ביממה האחרונה חוסלו מחבלים ואותרו אמצעי לחימה.

צוותי הקרב של חטיבה 401, חטיבת הנח”ל וכוחות שייטת 13 בפיקוד אוגדה 162 נלחמים במרחב תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי.

ביממה האחרונה הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים, איתרו תשתיות טרור ואמצעי לחימה במרחב בית החולים. עד כה נעצרו במרחב בית החולים מאות מחבלים המשויכים לארגוני הטרור הפועלים ברצועה, וחוסלו עשרות.

8:45 – לוחמי האש פועלים במספר זירות ברחבי קרית שמונה

פגיעה ישירה בנגריה/מחסן חומרי ניקוי ללא מעורבות חומרים מסוכנים. ייתכן שישנו אדם אחד לכוד במקום. בנוסף צוות מד”א דיווח על אזרח שנפגע מרסיסים בידו ופונה עצמאית טרם הגעת צוותי מד”א לאירוע. באירוע נוסף ברח’ שפרינצק בו דווח על פגיעה ישירה במבנה, נבדק חשד לשני נפגעים.

לוחמי האש פועלים במספר זירות ברחבי קרית שמונה. חמישה צוותי כיבוי מתחנה אזורית גליל-גולן בפיקודו של מפקד המשמרת רב-רשף גדי אזולאי פועלים במספר זירות של נפילת רקטות במרחב העיר. הצוותים פועלים בין היתר לכיבוי כלי רכב שעלו באש, שריפה שפרצה במפעל וסריקות אחר נפגעים במבנים ברחבי העיר.

08:30 – מקורות במצרים חשפו את “התוכנית הישראלית” לפעולה ברפיח

דיווח בעיתון אלאח’באר הלבנוני: מקורות מצרים מסרו שנציגי ישראל בשיחות בקטר דיברו על מספר תרחישים לפעולה ברפיח, הצפויה להימשך לכל היותר – בין ארבעה לשמונה שבועות ומטרתה מיטוט חמאס ושחרור כל החטופים.

המקורות ציינו שהתרחישים הישראלים כללו: העברה המונית של כלל הפלסטינים מרפיח ללב רצועת עזה, בהסתמך על נתיבים/מסלולים שייקבעו מראש וזמנים שייקבעו מראש ויימסרו לאזרחים בכל אזור ברפיח, יום או יומיים לפני, כדי לפנות את העיר באופן הדרגתי.

המקורות המצרים מסרו, כי ישראל תפקח על תנועת התושבים הפלסטינים מהאוויר ומהיבשה,

08:15 – לאחר ירי של 30 רקטות לכיוון העיר – דיווחים ראשוניים על פגיעה ישירה בקרית שמונה

מטח של עשרות שיגורים: המשטרה מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת העיר – נזק נגרם לרכוש, לא ידוע בשלב זה על נפגעים. שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

08:00 – השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לניו יורק טיימס: “ביידן מעדיף את הקו של רשידה טליב וסינוואר על הקו של נתניהו ובן גביר”.

08:00 – ירי כבד ליישובי הצפון. עשרות רקטות שוגרו לאזור קרית שמונה

לאחר חיסול שבעה מחבלים בלבנון: אזעקות צבע אדום בקרית שמונה, תל חי, כפר גלעדי, כפר יובל ומעיין ברוך. ממד”א נמסר כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפגעים.

07:20 – בלבנון  חוסל מחבל מרכזי המשויך לארגון “הג’מעה איסלאמיה”

התקיפה הלילית של חיל האוויר: מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מבנה צבאי במרחב אל-הבריה שבדרום לבנון. בתקיפה חוסל מחבל מרכזי המשויך לארגון “הג’מעה איסלאמיה” שקידם בעבר מתווים לעבר שטח ישראל ואיתו מחבלים נוספים ששהו במבנה.

07:05 –  התוכנית המסתמנת של א-סיסי ובלינקן בציר פילדלפי: בעיתון הלבנוני “אל-אחבאר” דווח כי מזכיר ההגנה האמריקני ונשיא מצרים דנו בתכנון להקים מחסומים ולחפור תעלות באזור הגבול שבין מצרים לרצועת עזה ברפיח. התוכנית מתבססת על מערך עבודות הנדסיות במימון איחוד האמירויות, שימנעו הברחת נשק לארגוני הטרור בעזה.

06:30 – בחיזבאללה איימו: התקיפה הזאת “לא תעבור ללא תגובה”

חיזבאללה פרסם הודעה שבה הוא מגנה את התקיפה בדרום לבנון על “מרכז ההתאחדות הרפואית האסלאמית” שהובילה לכמה הרוגים ופצועים לבנונים. בחיזבאללה איימו כי התקיפה הזאת “לא תעבור ללא תגובה או עונש”.

06:30 – פלסטינים: צה”ל  פשט על ביה”ח נאסר שבחאן יונס

מקורות פלסטיניים דיווחו הלילה על פשיטה של צה”ל במתחם ביה”ח נאסר שבחאן יונס. לפי הדיווחים, היו כמה עצורים. בה בעת, דווח על סדרת תקיפות ברפיח.

03:00 – דיווח ברשת אל-ג’זירה: צה”ל כיתר את בית החולים נאצר בחאן יונס וירה, אך לא פשט על המתחם.

01:40 – ערוץ “אל-מנאר” – המשוייך לחיזבאללה מדווח על 10 הרוגים בתקיפה בעיירה אל-היבריה שבדרום לבנון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות