אחרי שגרם לתקרית דיפלומטית: אילון לוי יסיים תפקידו בסוף החודש

לוי, דובר מערך ההסברה לתקשורת הזרה, לא ימשיך בתפקידו אחרי שהגיב לדברים של שר החוץ הבריטי - ויצר תקרית דיפלומטית • גורמים במשרד החוץ: התקרית היא "הקש ששבר"
חרדים 10
י"ז אדר ב' התשפ"ד / 26.03.2024 22:02

אילון לוי , דובר מערך ההסברה לתקשורת הזרה, יסיים את תפקידו בסוף החודש. כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 12.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

לפי הדיווח, ביומיים הקרובים תיערך לו שיחת “סיום התקשרות”, כשהמשמעות היא סיום העסקתו.

בשבוע שעבר הושעה לוי אחרי שצייץ בחשבונו ברשת החברתית טוויטר נגד שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון – ויצר תקרית דיפלומטית עם בריטניה.

קמרון כתב לפני כשבועיים וחצי: “אנחנו ממשיכים להפציר בישראל לאפשר למשאיות נוספות להיכנס לעזה כדרך המהירה ביותר לקבל סיוע למי שזקוק לכך”.

לוי, יליד בריטניה, שהפך לאחת הדמויות המוכרות במהלך המלחמה מבחינה תקשורתית והסברתית, השיב לקמרון: “אין בעיית קיבולת למשאיות הסיוע במעברים הישראליים. תשלחו משאיות, הן ייכנסו”.

בתגובה, משרד החוץ של בריטניה הגיש תלונה, ובבריטניה דרשו הבהרות מישראל – ואמרו: “כפי שאתם בוודאי יודעים, שר החוץ שוחח בנושא ההומניטרי באריכות עם רה”מ, עם שר החוץ ועם השר דרמר.

“הציוצים האלה הפתיעו אותנו, בהתחשב בדו-שיח הבונה בין המדינות, כשהם מגיעים מחברה טובה ובת ברית. נשמח להבין אם הציוצים האלה תוקפים בפועל את עמדת שר החוץ קמרון ואם הם משקפים את עמדת ממשלת ישראל הרשמית”.

לפי חדשות 12, גורמים במשרד החוץ אמרו כי התקרית היא “הקש ששבר” וכי היו מקרים נוספים בהם, בין היתר, תקף בחריפות את נסראללה בזמן שבישראל רצו להוריד את הלהבות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות