“שמח מאוד לשמוע זאת”: השליחות מהגר”ד קוק למרן הגר”ד לנדו • צפו

הרב יקותיאל אוהב-ציון הגיע בשליחות הגר"ד קוק אל מרן הגר"ד לנדו, כדי לבשר לו על המפלה של רון קובי • ראש הישיבה: "אני לא שואל כלל שאלות על הבורא עולם... מי שרוצה שישלח 'פקס' למעלה וישאל שאלות... אף יצור לא מנהל את הבורא עולם, ואין לנו להתערב בהנהגת שמים"
יוסף גרינבוים
ט"ז אדר ב' התשפ"ד / 26.03.2024 21:28

בעקבות המפלה של רון קובי במרוץ לראשות טבריה: הרב יקותיאל אוהב-ציון הגיע בשליחות הגר”ד קוק אל מרן הגר”ד לנדו כדי לבשר לו את הבשורה.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

הגר”ד לנדו קיבל את שליחו ומקורבו של הגר”ד קוק בשמחה וכבוד, ושאל בהתעניינות: “מה דבר השליחות?”.

בתוך השיחה הוזכר המעשה באדם חשוך בנים שביקש ברכה מה’בבא מאיר’ אבוחצירא, שיזכה לילדים –  והרב ברכו וכעבור שנה נולד לו בן, אלא שהלידה היתה בניתוח. נשאל הצדיק רבי יוסף וולטוך זצ”ל: למה לא נולד הילד בלידה רגילה, הרי לכאורה הברכה צריכה להתקיים בשלימות?! ואמר הרב וולטוך: הסיבה היא, מפני שלא באו לבשר ל’בבא מאיר’ ולשמחו בעת שנפקדו, ורק בעת צרה באו לספר את המצוקה – ולכן הגענו מטבריה לבשר טוב.

תגובת הגר”ד לנדו הייתה: אני לא שואל כלל שאלות על הבורא עולם… מי שרוצה שישלח ‘פקס’ למעלה וישאל שאלות… אף יצור לא מנהל את הבורא עולם, ואין לנו להתערב בהנהגת שמים… ומספיק לנו להיכנס לדון על מה שאנחנו מצווים מן השמים, וגם עכשיו שאני שומע את דבריו של הרב וולטוך – שיש בהם טעם זקנים – איני יודע מה לומר על זה…

ראש הישיבה הגר”ד לנדו אמר, שהוא אכן זוכר היטב את מה שהיה בטבריה, היה שם צער גדול… ועכשיו שנתבשר שהלך המסית מטבריה, אמר: “אני שמח מאוד לשמוע את זה, ה’ יעזור לכם שיהיה שם רק דברים טובים”.

הרב יקותיאל סיפר כי הגר”ד קוק רגיל לומר שהגר”ד לנדו הוא ה”ראש ישיבה של הדור”, וגם שהוא “מרגיש שהראש ישיבה אוהב אותו אהבת אמת”…

הגיב הגר”ד חנדו:  “בודאי!! למה לא”??!… וכי זה חידוש??

השליח המשיך וסיפר שיש לרב קוק חיזוק גדול בכל פעם שנזכר בדמותו של הגר”ד לנדו… ושעד היום הוא מתרפק על הזיכרונות מלפני 50 שנה עם הגר”מ טיקוצ’ינסקי מסלבודקא, שהוא קרוב משפחה משותף של הרב לנדו והרב קוק.

מרן הגר”ד לנדו התבקש לברך את רבי דב קוק לרפואה וחיזוק בגופו החלוש, והצטער מאד לשמוע על חולשתו, וברכו מעומקא דלבא “לרפואה שלמה במהרה… שיהיה בריא ושיהיה לו כל טוב, אני מאחל לו כל מה שכתוב מעומקא דלבא… ה’ יעזור שהרב יצליח ויהיה לו כל טוב ויצליח בכל מעשיו ויהיה בריא אולם אמן”.

צפו. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות