מטא בוחנת: האם האיסור על השימוש במילה “שהיד” בפייסבוק יוסר?

חברת מטא - שמפעילה את פייסבוק ואינסטגרם, שוקלת שינוי מדיניות בעקבות חוות דעת של המועצה המפקחת שלה: "השימוש בביטוי 'שהיד' כמתייחס לאנשים שמוגדרים כמסוכנים מגביל באופן בלתי-פרופורציונלי את חופש הביטוי"
חרדים 10
ט"ז אדר ב' התשפ"ד / 26.03.2024 16:04

המועצה המפקחת של חברת מטא – החברה שמפעילה את פייסבוק ואינסטגרם – פרסמה היום (שלישי) חוות דעת שממליצה לחברה לשנות את מדיניותה בנוגע לשימוש במילה “שהיד” ולהתיר את השימוש בה – שכיום אסור בהקשר של פעולות טרור.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, מטא צפויה לבחון את המלצת המועצה ותפרסם החלטתה תוך 60 יום.

המועצה – גוף שממליץ למטא על שינויי מדיניות – כתבה בחוות הדעת: “גישת מטא לניהול תוכן שבו השימוש בביטוי ‘שהיד’ מתייחס לאנשים שמוגדרים כמסוכנים, מגבילה באופן מהותי ובלתי-פרופורציונלי את חופש הביטוי. מטא מפרשת את כל השימושים במילה ‘שהיד’ כמתייחסים לאנשים שהיא הגדירה כ’מסוכנים’ כמפרים ומסירה את התוכן. המילה ‘שהיד’ משמשת לעתים קיצוניות כדי להלל או להאדיר אנשים שמתו בזמן ביצוע פעולות טרור אלימות.

“עם זאת, התגובה של מטא לאיום זה חייבת להיות מונחה גם על ידי כיבוד כל זכויות האדם, לרבות חופש הביטוי”.

ממטא נמסר בתגובה: “אנחנו רוצים שאנשים יוכלו להשתמש בפלטפורמות שלנו כדי לשתף את השקפותיהם, ויש לנו כללי מדיניות שעוזרים להם לעשות זאת בבטחה. אנחנו שואפים ליישם את המדיניות שלנו בצורה הוגנת, אך כאשר עושים זאת בקנה מידה – ישנם אתגרים גלובליים. זו הסיבה שבפברואר 2023 ביקשנו לקבל את הנחיית המועצה המפקחת על האופן שבו אנחנו מתייחסים למילה ‘שהיד’ בהקשר של אנשים או ארגונים אסורים. אנחנו נבחן את המשוב של המועצה המפקחת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות