המשלחת שבה מקטאר • נתניהו: לא ניכנע לדרישות ההזויות של חמאס

נתניהו קושר בין החלטת מועצת הביטחון להתנהלות חמאס: "תשובת חמאס מהווה עדות מצערת לנזקים של החלטת מועצת הביטחון" • המשלחת הישראלית חזרה מקטאר, בעקבות הקשחת עמדות מצד ארגון הטרור
אריה ריבקינד
ט"ז אדר ב' התשפ"ד / 26.03.2024 11:45

לאחר שחמאס דחה את תשובתה של ישראל על עסקת החטופים: נציגי המשלחת הישראלית למשא ומתן חזרו מקטר לאחר 10 ימים במדינה לצורך ניהול המגעים – בעקבות הקשחת עמדות מצד ארגון הטרור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קשר בין תשובת חמאס להצבעה אתמול באו”ם, לפיה על ישראל לחדול מהמלחמה בעזה: “עמדת חמאס מוכיחה באופן ברור שחמאס אינו מעוניין בהמשך המשא ומתן לעסקה, ומהווה עדות מצערת לנזקים של החלטת מועצת הביטחון.

“חמאס שוב דחה כל הצעת פשרה אמריקנית וחזר על דרישותיו הקיצוניות: סיום מיידי של המלחמה, נסיגה מוחלטת של צה”ל מהרצועה והשארת השלטון כדי שיוכל לחזור פעם אחר פעם על הטבח של ה-7 באוקטובר, כפי שהבטיח לעשות”.

הוא הוסיף: “החמאס סירב לכל הצעת פשרה אמריקנית, וגם בירך על החלטת מועצת הביטחון”.

נתניהו הדגיש: “ישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס ותמשיך לפעול כדי להשיג את כל מטרות המלחמה: לשחרר את כל החטופים, להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס ולהבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל”.

מקורות פלסטינים מסרו היום לעיתון ‘ראי אליום’ הפרו-קטרי, שהמשא ומתן בדוחה לא קרס באופן מוחלט חרף הכישלון בשיחות וההגעה למבוי סתום.

המקורות העריכו כי בשבוע הבא,  הצדדים ישובו לשולחן הדיונים בקטר יחד עם המדינות המתווכות. זאת, כדי לדון בהצעות שיביא איתו ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, אשר אמורות לגשר על הפערים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות