צה”ל תקף פעמיים בעומק לבנון: 4 הרוגים בתקיפה בבעלבכ • שוטף

בתוך שלוש שעות: מטוסי קרב תקפו פעמיים בעומק לבנון • 50 רקטות נורו לגולן ולגליל • פצמ"ר נפל ביקב באביבים שתי רקטות פגעו בבסיס במירון • 60 מטרות הותקפו בעזה • בכיר במיליציות האיראניות חוסל בסוריה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ט"ז אדר ב' התשפ"ד / 26.03.2024 10:12
היום ה-172 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

22:04 –   דיווח על תקיפה של חיל האוויר ברפיח בשעה האחרונה

22:04 –  ערוץ אל-מיאדין הלבנוני: ארבעה הרוגים בתקיפה הישראלית צפונית לבעלבכ

22:00 –  שר קנדי טוען: “ארה”ב ביקשה מאיתנו להמשיך לתמוך באונר”א”

שר הפיתוח הבינלאומי של קנדה אחמד חוסן טען כי ארה”ב הפצירה בקנדה שלא להפסיק את התמיכה באונר”א, בזמן שוושינגטון עצרה את המימון.

21:40 –  חמישה מחבלי חיזבאללה חוסלו ביומיים האחרונים בלבנון

דובר צה”ל בערבית פרסם הערב כי במהלך ארבעים ושמונה השעות האחרונות חוסלו חמישה מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון.

21:00   ישראל סירבה לאפשר לטורקיה וקטר להצניח סיוע הומניטרי ברצועת עזה

ישראל סירבה לאפשר לטורקיה וקטר להצניח סיוע הומניטרי ברצועת עזה, כך דווח בכאן חדשות.

19:07 – בפעם השנייה בשעות האחרונות: מטוסי קרב תקפו בעומק לבנון מתחם צבאי 

לפני זמן קצר מטוסי קרב תקפו פעם נוספת בעומק לבנון, במרחב תל ורדין, מתחם בשימוש היחידה האווירית ובו מנחת ומספר מבנים צבאיים המשויכים לארגון הטרור חיזבאללה.

בשעות האחרונות מטוסי קרב תקפו מחסן אמצעי לחימה במרחב חנין שבדרום לבנון ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בית יהון.

מוקדם יותר היום זוהו כ-50 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב הגליל ורמת הגולן, לוחמי ההגנה האווירית יירטו מספר שיגורים, שאר השיגורים נפלו בשטחים פתוחים.

18:00 – בתוך כשלוש שעות – דיווחים על תקיפה נוספת בעומק לבנון באזור בעלבכ

ערוץ אל-מיאדין דיווח כי ישראל תקפה מערבית לעיר בעלבכ בלבנון. לפי הדיווחים, אין נפגעים בתקיפה.

16:23 – כ-50 רקטות שוגרו במטח האחרון לצפון הארץ   

16:22 – אזעקות הופעלו ברמת הגולן ובגליל העליון 

16:20 – בתגובה לשיגורים למירון: צה”ל תקף בעומק לבנון מתחם צבאי בשימוש היחידה האווירית של חיזבאללה

מטוסי קרב תקפו  בעומק לבנון, במרחב זבוד, מתחם צבאי בשימוש היחידה האווירית של חיזבאללה, זאת בתגובה לשיגורים שבוצעו מוקדם יותר היום לעבר מרחב יחידת הבקרה האווירית שבאיזור מירון.

במתחם הותקפו מנחת לכלי טיס ומספר מבנים צבאיים נוספים של ארגון הטרור.

במהלך היום, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי ותשתית טרור במרחב הכפר עייתא א-שעב ובמרחב הכפר כילא. עמדת תצפית של חיזבאללה הותקפה במרחב מארון א-ראס.

15:00 – דיווח בלבנון: ישראל תוקפת בעומק המדינה, צפונית לבעלבכ

לפי דיווחים בלבנון, צה”ל תקף יעדים במרחק כ-113 ק”מ מהחרמון, הנקודה הצפונית ביותר שהותקפה בלבנון מאז תחילת המלחמה. מדובר במרחב של בעלבכ, שם צה”ל תקף כמה פעמים, אבל צפונית באופן משמעותי מהמקומות שהותקפו בעבר.

לפי אחד הדיווחים, “משאית קטנה” שניצבה סמוך לכפר אל-עין הופצצה מהאוויר. התקיפה מגיעה אחרי השיגורים לבסיס הבקרה האווירית במירון.

13:50 – הנייה: ישראל לא השיגה אף יעד צבאי או אסטרטגי

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה אמר בביקורו היום בטהרן: “לאחר המחירים הנוראיים ששילמה עזה, הישות (ישראל) לא הצליחה להשיג אף אחת מיעדיה הצבאיים או האסטרטגיים. קרב מבול אל-אקצא נכנס לחודש השישי שלו, והעם הפלסטיני וההתנגדות איתנים”.

13:50 – ישראל בגל תקיפות נרחב בלבנון אחרי הירי למירון

12:35  –  קטאר: להחלטת מועצת הביטחון על הפסקת אש אין השפעה מיידית על השיחות הנמשכות בדוחא.

לפי דיווח ברויטרס, השיחות להפסקת אש ושחרור חטופים נמשכות, ואנשי מוסד נותרו בדוחא.

12:25 – “עפתי כ-30 מטר קדימה וברחתי מהר החוצה. נפלו שני טילים בתוך היקב”

מאיר ביטון, הבעלים של יקב אביבים שנפגע ככת בפגיעה ישירה לישראל היום: “אני הייתי בתוך היקב בזמן הפגיעה הישירה ועפתי כ-30 מטר קדימה וברחתי מהר החוצה. נפלו שני טילים בתוך היקב. היקב עדיין בוער וכיבוי אש נמצאים ולא יכולים להיכנס כי זה קו ראשון לגבול”.

12:05 – חמאס מאשר: איסמאעיל הנייה הגיע לטהרן  בראש משלחת

חמאס מאשר: מנהיג ארגון הטרור איסמאעיל הנייה הגיע לטהרן בראש משלחת בכירים. צפוי להיפגש עם ההנהגה האיראנית ולדון בהתפתחויות הנוגעות למלחמה בעזה.

11:55: דובר צה”ל מעדן כי לפני זמן קצר זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב יחידת הבקרה האווירית שבאיזור מירון – ללא נפגעים. בנוסף, זוהו שלושה שיגורים לעבר מרחב אביבים. בעקבות השיגורים פרצה שריפה במרחב היישוב ונגרם נזק. כוחות כיבוי אש פועלים במקום. כוחות צה”ל תקפו את מקורות הירי.

11:54 – טילים שוגרו מלבנון ליחידת הבקרה האווירית במירון

דובר צה”ל עדכן שלפני זמן קצר זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב יחידת הבקרה האווירית (יב”א), אך אין נפגעים ואין פגיעה בכשירות היחידה. לפי ההודעה, כוחות צה”ל תקפו את מקורות הירי בשטח לבנון.

10:52 – פצמ”ר פגע ביקב במושב אביבים

נזק כבד נגרם ליקב במושב אביבים שבגליל העליון בעקבות פגיעת פצמ”ר שנורה מלבנון. היקב עולה בלהבות בעקבות הפגיעה.

09:50 –  דיווחים פלשתיניים: לפחות 18 הרוגים בבית ברפיח שהותקף במהלך הלילה.

08:50 –  פעילות צה”ל בשכונת אל אמל בח’אן יונס

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו ביממה האחרונה מעל ל-60 מטרות תמרון ברצועה בהן מנהרות התקפיות ומבנים צבאיים בהם שהו מחבלים חמושים. בסגירת מעגל מהירה, הותקפו מהאוויר מטרות במרחב ממנו בוצעו שיגורים לעבר שדרות במהלך הלילה.

כוחות צה״ל ושב״כ ממשיכים בלחימה ממוקדת במרחב שיפאא׳, הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. ביממה האחרונה הלוחמים נתקלו במספר מחבלים במרחב בית החולים, חיסלו אותם ואיתרו אמצעי לחימה.

כוחות צה”ל ושב”כ בהובלת אוגדה 98 ממשיכים בלחימה במרחב אל אמל ואל קרארה, במהלכה הם חיסלו מחבלים רבים ופשטו על תשתיות טרור. הלוחמים  איתרו מטענים, רימונים, נשקים, ווסטים ותחמושת רבה.

לוחמים פשטו על מבנים ששימשו את חמאס, איתרו נשקים מסוג קלאצניקוב, מדים צבאיים, מחסניות ומסמכים צבאיים, השמידו תשתיות טרור וחיסלו מחבלים.  בשיתוף פעולה עם חיל האויר הותקפו תשתיות טרור וחוסלו מחבלים.

במרכז הרצועה חוסלו מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה: שתי חוליות מחבלים זוהו סמוך לכוחות וחוסלו בתקיפות כלי טיס. בתקיפה נוספת, חוליית מחבלים זוהתה על ידי רחפן בקרבת הכוחות וחוסלה גם היא.

08:20 – איסמעיל הנייה יגיע היום לטהרן

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה יגיע היום לטהרן וייפגש עם בכירים איראנים. לפי הדיווח, הנייה ושר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן צפויים לקיים מסיבת עיתונאים משותפת בשעה 12:00 בצהריים.

07:20 –  צה״ל תקף במהלך הלילה מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים טיר חרפה וא-דהירה

מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב טיר חרפה ומבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב א-דהירה. במהלך הלילה, זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב שלומי, צה”ל תקף את מקורות הירי.

07:00 – דיווחים בסוריה: הרוגים בתקיפה אווירית סמוך לגבול עיראק

בסוריה מדווחים על תקיפה אווירית הלילה באזור המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות באל בוכמאל שבמזרח סוריה, סמוך לגבול עם עיראק. לפי דיווח ברויטרס, בארה”ב הבהירו כי הם לא עומדים מאחורי המתקפה. על פי חלק מהדיווחים, הנפגעים הם אנשי מיליציות שנפגשו במקום באותה השעה.

דיווח לא מאומת קובע שיעד התקיפה הלילה היה חאג’ עסכר, מפקד איראני מטעם משמרות המהפכה של המיליציות במזרח סוריה. לאחרונה חזר לאזור הפעילות שלו אחרי תקופת מסתור באיראן מחשש לחיסולים.

02:40  – בפעם הראשונה, חיל האוויר המלכותי הבריטי הצניח בעזה יותר מ-10 טונות של אספקת מזון.

02:10 –  בלינקן לגלנט: קיימות חלופות למבצע ברפיח

שר החוץ של ארה”ב אנתוני בלינקן הדגיש בפגישתו עם שר הביטחון יואב גלנט כי קיימות חלופות למבצע קרקעי ברפיח – כאלו שיבטיחו טוב יותר את ביטחונה של ישראל וגם יגנו על אזרחים פלסטינים, כך נמסר ממשרד החוץ של ארה”ב.

00:51 – אזעקות בבצת ובשלומי שבגליל המערבי

00:00 – אזעקות הופעלו באזור גבים שבעוטף עזה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות