סקר: 69% מהישראלים מעריכים שתיפתח מלחמה עם חיזבאללה

כל המחנות הפוליטיים, בהבדלים לא גדולים, סבורים כי ישראל נמצאת על סף מלחמה בצפון: שמאל - 62%, מרכז - 66%, ימין -74% • והאם על ישראל לפעול במלחמה אך ורק בתיאום עם ארה"ב או לפי האינטרסים שלה?
חרדים 10
ט"ז אדר ב' התשפ"ד / 26.03.2024 09:50

מסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה, כי 69% מהישראלים מעריכים ש”בסבירות גבוהה” תתפתח בקרוב מלחמה של ממש בגבול לבנון בין ישראל לחיזבאללה.

לפי הסקר, רוב משמעותי, גם בציבור היהודי וגם בקרב ערביי ישראל, מעריך שאין מנוס ממלחמה עם חיזבאללה.

פילוח הסקר מציג רוב בכל המחנות הפוליטיים, בהבדלים לא גדולים, הסבורים כי ישראל נמצאת על סף מלחמה בצפון: שמאל – 62%, מרכז – 66%, ימין -74%.

הנשאלים התבקשו לתת ציון לבעלי תפקידים ציבוריים בשל תפקודם במלחמה. את הציון הגבוה ביותר קיבל הרמטכ”ל הרצי הלוי.

הרמטכ”ל זוכה ל-55% המעריכים בחיוב את תפקודו מאז תחילת המלחמה. שר הביטחון יואב גלנט עם 46% שמעריכים את תפקודו. אחריהם השר בני גנץ עם 37.5%. במקום הרביעי נמצאים ראש הממשלה נתניהו והשר בן גביר עם כ-32% המעריכים בחיוב את תפקוד כל אחד מהם, ובתחתית, השר בצלאל סמוטריץ עם 21.5% המעריכים את תפקודו.

נוכח המתיחות השוררת בין הממשל האמריקני לישראל עלתה השאלה – האם על ישראל לפעול במלחמה אך ורק בתיאום עם ארה”ב או לפי האינטרסים שלה?

רוב בשמאל ובמרכז (בהתאמה 82.5% ו-64.5%) מצדדים בתיאום עם האמריקנים, לעומת רוב בימין (64%) הסבורים כי על ישראל לפעול רק לפי שיקול הדעת של הנהגתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות