סעיפי האישום של מחבלי הנוח’בה נחשפים: מאפשרים גזר דין מוות

מלבד סעיפים כמו סיוע לאויב, רצח ואינוס במסגרת מעשה טרור, המחבלים שביצעו את טבח 7 באוקטובר יעמדו לדין גם בגין עבירת פגיעה בריבונות המדינה - המאפשרת גזר דין מוות • אם ייתפסו מחבלים מצמרת הנהגת חמאס - הם צפויים לעמוד לדין בגין רצח עם
חרדים 10
ט"ז אדר ב' התשפ"ד / 25.03.2024 23:02

ישראל הוסיפה סעיפי אישום חדשים המיוחסים למחבלי הנוח’בה שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר.

>> תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

לפי דיווח הערב (שני) של אבישי גרינצייג ב’כאן חדשות’, הסעיף החמור שבהם הוא כזה שמעולם לא נעשה בו שימוש בהקשר זה: עבירת פגיעה בריבונות המדינה – המאפשרת לגזור עונש מוות.

משרד המשפטים לקח בחשבון את ההשתלטות על חבל ארץ במשך שעות, את אובדן השליטה הטוטאלי של ישראל, את החטיפה והרצח של התושבים וכן את פינוי היישובים סמוכי הגדר לחודשים ארוכים בעקבות הטבח – והדברים הביאו את אנשי המשרד להבנה כי ניתן להעמיד את המחבלים לדין בגין סעיף זה.

סעיפים נוספים שיוחסו למחבלים כוללים, בין היתר, סיוע לאויב במלחמה, רצח באכזריות מיוחדת, רצח חסר ישע, רצח כמעשה טרור, מעשה טרור המוני, אינוס בנסיבות מחמירות במסגרת מעשה טרור וחטיפה לשם רצח.

מעשים נוספים שמיוחסים למחבלים הם השחתת גופות, עינויים והתעללות גופנית ונפשית.

עם זאת, סעיף מרכזי ומשמעותי לא מופיע – השמדת עם.

סעיף זה מחייב את בית המשפט לגזור עונש מוות על הנאשם. ישראל מעולם לא השתמשה בסעיף זה, אך אם ייתפסו מחבלים מצמרת ההנהגה של חמאס, הם צפויים לעמוד לדין גם בגין השמדת עם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות