צה”ל סיים המבצע בשכונת חמד: ‘לא הייתה שעה בלי היתקלות’ • צפו

בפעולה שנמשכה 10 ימים חוסלו 58 מחבלים ומאות נעצרו • לפני הכניסה לשכונה: הלוחמים תרגלו פשיטה על מבנים רבי קומות בנתיבות ובאשקלון • צה"ל מציג תיעוד מבצעי של לוחמי עוצבת הקומנדו בלחימה בשכונת חמד ובמתחם אל אמל בחאן יונס
חיים טוויל
ט"ו אדר ב' התשפ"ד / 25.03.2024 20:57

כוחות צה”ל סיימו פעילות רחבה בשכונת ׳חמד׳ בח’אן יונס, במבצע של אוגדה 98 – בשיתוף שב”כ – שארך כעשרה ימים.

>> תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

צוות הקרב של חטיבה 7 אפשרו במהלכו פינוי אוכלוסייה ועצרו כ-300 מחבלים. צוות קרב של עוצבת הקומנדו פשטו על עשרות רבות של מבנים רבי-קומות, חיסלו ועצרו עשרות מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה במבנים רבים.

כוחות הקומנדו וסיירת גבעתי פשטו על מבנים רבים בשכונה, נתקלו במחבלים וחיסלו אותם מטווח קצר. במהלך הלחימה חוסלו עשרות מחבלים ונמצאו אמצעי לחימה רבים. מרבית מהמחבלים נכנעו ונעצרו על ידי הכוחות.

בשכונת חמד נספרו 58 גופות של מחבלים, שרובם חוסלו בקרבות פנים אל פנים. בנוסף, נעצרו עשרות מחבלים שמסרו בחקירותיהם מידע “רב ערך” ללוחמים בשטח.

לפי הודעת צה”ל, “הלחימה התאפיינה בכמות של מחבלים חמושים בקומות השונות במגדלים”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, לפני הכניסה לשכונה תרגלו הלוחמים את הפשיטה על המבנים באמצעות מבנים רבי קומות בנתיבות ובאשקלון, שם התאמנו בפעילות במבנים ובהסתננות חשאית.

המבצע החל במטס פתיחה מתואם ומתוזמן בליווי צמוד לכוחות, בו הותקפו עשרות מטרות טרור, כהכנה לתמרון ובסיוע לכוחות המתמרנים.

במהלך פעילות הכוחות בשכונה התבצרו מחבלים בבית שבו שהתה משפחה. בצה”ל אומרים, כי במהלך הלחימה שניהלו לוחמי יחידת אגוז במבנה, התבצרו שלושת המחבלים – אב, בנו ומחבל נוסף – ונלחמו בכוחות מתוך המבנה שבו שהו בני משפחתם, בהם שתי בנות ובן.

בידי צה”ל תיעוד של האירוע מצילומי רחפן שנשלח לתוך הבית.

באירוע נוסף בחמד התבצרו שני מחבלים לאחר שירו על הכוחות ומלכדו את המבנה שבו שהו. מפקד יחידת אגוז החליט לשרוף את לובי המבנה ולאחר כמה שעות יצאו החמושים לגג. אחד מהם חוסל בהיתקלות והשני על ידי כלי טייס של חיל האוויר.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בצה”ל אומרים כי במהלך הלחימה בשכונה לא הייתה שעה אחת שבה לא הייתה היתקלות עם מחבלים.

צוותי הקרב של עוצבת הקומנדו ובתוכו יחידות מגלן, אגוז, סיירת צנחנים וגדוד השריון 77 החל לפעול השבוע בשכונת אל אמל כחלק ממבצע אוגדתי.

תוך הפתעת האויב, הגיחו לוחמי הקומנדו בדקות ספורות ממספר כיוונים, כיתרו מרחבים, דחקו את האויב וחיסלו עשרות מחבלים ממטרים ספורים.

הלוחמים ממשיכים בפשיטות רגליות, עד כה, איתרו אמצעי לחימה רבים ומרחבי לחימה בהם מתבצר אויב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות