המחבלים בעזה מודים: אי אפשר לזלזל בגודל המכה שספגנו בשיפא

שבוע אחרי הפשיטה המפתיעה של צה"ל על בית החולים בעזה - גורם בארגוני הטרור הודה: "אנשים בדרג גבוה נעצרו או חוסלו" • בריאיון לעיתון הלבנוני אל-אח'באר הבהיר: בגלל המידע שעלול להיחשף בחקירות - בוצע ארגון מחדש
חרדים 10
ט"ו אדר ב' התשפ"ד / 25.03.2024 13:50

ביום שני שעבר פשט צה”ל בהפתעה על בית החולים שיפא בעזה וחשף כי מחבלים רבים מתבצרים בתוך המתחם ואפילו בחדר המיון. למרות הניסיונות של חמאס לטשטש את גודל האירוע, כעת גם בארגוני הטרור בעזה מודים כי ספגו מכה קשה.

>>> תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

לפי דיווח בחדשות 12, גורם בארגוני הטרור בעזה צוטט היום (שני) בעיתון הלבנוני אל-אח’באר, המזוהה עם חיזבאללה: “אף אחד לא יכול להמעיט בגודל החדירה שביצע הצבא בבית החולים שיפא, וגם לא להמעיט בדרג הגבוה של האנשים שנעצרו או חוסלו”. לדבריו, “ההתנגדות והמבנה שלה אינם מבוססים על מרכזיותו של אדם אחד”.

הגורם בארגוני הטרור בעזה נמנע מלהזדהות בשמו, אך דבריו מדברים בעד עצמם, ומעידים על ההצלחה הגדולה של צה”ל.

הגורם סייג והבהיר כי בגלל המידע שעלול להיחשף בחקירות – בוצע ארגון מחדש: “ההתנגדות התמודדה עם המצב הנוכחי והצליחה לבנות מחדש את שורותיה, לנוכח האפשרות שהאויב ישיג מידע חדש בעקבות חקירת העצורים”. לדבריו,  “מרכז העצבים של ההתנגדות עדיין בסדר, וניתן לספוג את כל ההפסדים הנוכחיים”.

עד כה נעצרו בשיפא כ-500 מחבלי חמאס והג’יהאד, כאשר במקביל אותרו אמצעי לחימה ותשתיות טרור.

כדי למנוע פגיעה בחולים, צה”ל בנה מתחם רפואי ליד בית החולים שיפא – שאליו הוכנסו משאיות עם ציוד רפואי, אוכל ומים, תוך תקשורת רציפה עם מנהלת התיאום והקישור לעזה.

לפי הדיווח, בכלי התקשורת הפלסטיניים והערביים עוקבים מקרוב אחר המבצע בשיפא – משדרים בלייב כל העת סמוך למתחם בית החולים, והמראות שאותם הם מכנים “הפגזות כבדות” – מזכירים את מה שראינו בתחילת המלחמה.

לפי חדשות 12, גם הטון התקשורתי נשמע לא מפתיע: הניסיון של הפלסטינים להפחית את הנזק התדמיתי שנגרם להם. הם מפנים אצבע מאשימה אל צה”ל, תוך התעלמות מהעובדה שהפשיטה על שיפא התבצעה בשל שובם של מאות מחבלים למתחם בית החולים, שם מצאו “מקלט”.

“אנחנו בחמאס מצרים על השתיקה הבין-לאומית הרשמית לגבי האסון ההומניטרי שיוצרת מכונת המלחמה של הכיבוש בבית החולים שיפא ובסביבתו”, הדגיש חמאס בהצהרה רשמית. “המשך פשעי המלחמה המתועבים של הוצאות להורג, התעללות ופינוי כפוי – מבלי שהפעולות הללו יזכו לתגובה כלשהי מצד הקהילה הבין-לאומית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות