תיעוד: דחף חרדי קשיש ברחוב בגלל ויכוח, פצע אותו קשה – ונסע

ויכוח שהסתיים בתקיפה קשה בשכונת גאולה: בתיעוד נראה חרדי בן 69 כשהוא מוטח על הכביש בידי אליהו ילין, חרדי בן 36, שמפקיר אותו חבול ופצוע קשה - ונמלט מהמקום • הפצוע מאושפז ב'שערי צדק' מורדם ומונשם • היום הוגש כתב אישום • ומה הגיב התוקף? הכתבה של חיים גולדיטש
חרדים 10
ט"ו אדר ב' התשפ"ד / 25.03.2024 00:09

לפני 10 ימים התלונן בתחנת המשטרה אדם כי אביו, חרדי בן 69 מירושלים, הותקף ברחוב, ימים ספורים קודם לתלונה, וכי הוא מאושפז בבי”ח עם חבלת ראש קשה, כשהוא מורדם ומונשם.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

מיד עם קבלת הדיווח, ביצעו שוטרי מחוז ירושלים פעולות חקירה מגוונות במטרה להתחקות ולאתר את החשוד במעשה.

כבר בראשית החקירה התברר כי לאחר התקיפה, החשוד – אליהו ילין, חרדי בן 36 מירושלים –  הותיר את הקורבן המבוגר מוטל על הכביש מבלי להזעיק עבורו עזרה, נכנס חזרה לרכבו ועזב את המקום.

במסגרת איסוף ממצאים וראיות על ידי גורמי החקירה, נחשפה זהותו של הנאשם במעשה, והוצא נגדו בהתאם צו מעצר בבית משפט השלום בירושלים.

לפני שבוע אותר החשוד בתקיפה והוא נעצר במקום עבודתו בירושלים, והועבר לחקירה בתחנת המשטרה.

מהחקירה עלה, כי לפני שבועיים, בר”ח אדר ב’, בשעות אחר הצהרים, זמן קצר לפני מקרה האלימות, רגז הקורבן על הנאשם מסיבה שאינה ידועה.

הנאשם עקב ברכבו אחריו, עד שהבחין בקורבן צועד ברחוב הסמוך. הוא עצר את נסיעתו, יצא מהרכב וניגש במהירות לעבר הקורבן המבוגר ודחף אותו בחוזקה לאחור, באמצעות ידיו. כתוצאה מכך, הוטח הקורבן ונפל על הכביש ונחבל קשות בראשו, בעוד הנאשם שב לרכבו ועזב את המקום.

עוברי אורח שהבחינו בקורבן מוטל על הכביש ובעזיבתו של הנאשם, הזעיקו למקום את גורמי הרפואה. בהמשך הוא פונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים שם הוגדר מצבו קשה והוא הורדם ומונשם.

מעצרו של הנאשם הוארך מעת לעת בבימ”ש לטובת מיצוי פעולות החקירה שנדרשו בעניינו.

בימים האחרונים התגבשה תשתית ראייתית כלפיו והבוקר, הגישה יחידת התביעות במחוז ירושלים את כתב האישום נגדו בגין עבירה של חבלה חמורה בחסר ישע, ובקשה להורות על מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים.

סנ”צ שלומי טובול, מפקד תחנת לב הבירה במחוז ירושלים: “לפני מספר ימים נעצר על ידי שוטרי תחנת לב הבירה נאשם בתקיפה חמורה של אדם קשיש ברחוב שכתוצאה מכך, הקורבן נפגע קשה בראשו ועודו מאושפז מורדם ומונשם בבית החולים.

לאחר המעשה, עזב הנאשם את המקום מבלי שהזעיק או הגיש סיוע כלל לקורבן המבוגר. לאחר מעצרו, הועבר הנאשם לחקירה בתחנת המשטרה שהסתיימה והבוקר הגישה יחידת התביעות בירושלים כתב אישום נגדו בגין תקיפה חמורה. משטרת ישראל ומחוז ירושלים בפרט, ימשיכו לפעול בנחישות למיגור עבירות האלימות בכלל, וכאלו המופנות כלפי קשישים וחסרי ישע בפרט, תוך מיצוי החקירה והדין עם מעורבים בכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות