היועמ”שית לא תגן על הפטור מגיוס בבג”ץ: “קשיים משפטיים”

בהרב-מיארה הודיעה למזכיר הממשלה כי לא תוכל להגן על נוסח הטיוטה של הצעת חוק הגיוס המתגבשת • הממשלה תהיה חייבת לשנות הנוסח כדי לקבל דחייה מבג"ץ • גנץ איים שלא יוכל להמשיך בממשלת החירום אם החוק החדש ייכנס לספר החוקים, אך בפועל לוח הזמנים מותיר זמן רב
חרדים 10
ט"ו אדר ב' התשפ"ד / 24.03.2024 23:28

היועמ”שית, גלי בהרב מיארה, הודיעה היום (ראשון)  למזכיר הממשלה יוסי פוקס, כי לא תוכל להגן על נוסח הטיוטה של חוק הגיוס שהופץ היום.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

לפי דיווח בחדשות 12, הסיבה, לטענתה, קשיים משמעותיים ומהותיים. לאור זאת, הממשלה תיאלץ לעבוד על נוסח שונה, אחרת לא תזכה להגנה משפטית במטרה להשיג דחייה מבג”ץ עד חודש יולי.

מהיועצת המשפטית לממשלה וממזכיר הממשלה נמסר כי המשא ומתן בין הצדדים עדיין מתנהל.

גם השר גנץ הערים קשיים ולכאורה הציב אולטימטום: אם החוק יאושר, אפרוש מהממשלה. “אנחנו פועלים כדי שחוק שכזה לא יעבור במתכונת כזו”, הצהיר. “חבריי ואני לא נוכל להיות חברים בממשלת החירום אם חקיקה כזו תעבור בכנסת ותיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל”.

למעשה, אם מקשיבים היטב למילותיו, ניתן לפרש אותן כ”הארכת חבל” לממשלה.

גנץ אומר שלא יוכל להיות חבר בממשלת החירום אם החוק הגיוס החדש ייכנס לספר החוקים, אך בפועל לוח הזמנים מותיר זמן רב:

• ב-21 באפריל: החוק צפוי להתפרסם

• ב-19 במאי: החוק יובא לאישור הממשלה

• ב-29 ביוני: החוק יונח על שולחן הכנסת

• ב-27 ביולי: הכנסת תצא לפגרה

אם הכול יילך כמתוכנן הליך החקיקה צפוי להימשך כ-5-4 חודשים או להיגרר ל-9-8 חודשים, ואולי אף יותר. גנץ, שלדבריו ימתין עד כניסת החוק לספר החוקים, נותן לממשלה ולנתניהו טווח זמן גדול במיוחד כדי לבצע שינויים והתאמות.

גנץ גם קרא לח”כי הליכוד להתנגד להצעת החוק המוצעת: “אני קורא לשרי הליכוד וחברי הכנסת – השמיעו קולכם, אל תישאו את אות הקין הזה. אני פונה למנהיגי המפלגות החרדיות כמי שאין לו ספק בחשיבות לימוד התורה ושימור מורשת ומסורת ישראל – אל תנסו להעביר חוק לא נכון, שהעם כולו לא יכול לשאת”.

לפי הדיווח בחדשות 12,  שר הביטחון יואב גלנט, מצדו, ינסה לדחוף לחוק חדש. הוא מתכוון לתקוף את גנץ בטענה שהוא פועל משיקולים פוליטיים. הוא גם מתכוון לחשוף מה קרה בחדרי המשא ומתן: מי איים על מי, מי התבצר בעמדותיו ומי הקשה על החוק להתקדם.

ח”כ טלי גוטליב מהליכוד תקפה גם היא היום: “שרי ממשלת ישראל, אל תיכנעו לחוק הפטור מגיוס. אנו בימי מלחמת קיום. כולם חייבים להתגייס לשירות צבאי או שירות לאומי. אין לכם מנדט מהציבור לתת פטור קטגורית לחרדים. אל תיקחו אותי בחשבון בהצבעה. האצבע שלי לא תצביע בעד פגיעה קשה בשוויון בנטל ופגיעה ברגשות הציבור יהא המחיר האישי שאשלם אשר יהא.

“ולאחיי החרדים היקרים, אנא מכם. הצטרפו לשורות הצבא. זה קידוש שם ה׳ ממש. אנו במלחמה על הבית, על הבטחון, על החוסן ועל הגאווה הלאומית. כולנו יחד תחת האלונקה. ובעזרת ה׳ יבואו ימים טובים על עם ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות