בני גנץ מאיים: לא נוכל לחיות עם חוק הגיוס החדש, ניאלץ לפרוש

השר גנץ מאיים: העברת חוק כזה היא קו אדום בשגרה, ובעת מלחמה כמו מתנוסס מעליה דגל שחור • חבריי ואני לא נוכל להיות חברים בממשלת החירום אם חקיקה כזו תעבור בכנסת • העיתונאי אמיר אטינגר: "מדובר באיום ריק, גנץ נשאר בשביל החטופים"
דוד ליבוביץ
י"ד אדר ב' התשפ"ד / 24.03.2024 21:06

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, מתנגד ל’חוק הגיוס’ המתגבש בימים האחרונים ומאיים כי ינטוש את הממשלה.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

עם זאת, פרשנים מעריכים כי מדובר ב’איום סרק’ שכן הדד-ליין של החוק הוא אי-שם בחודש יולי.

השר גנץ אמר: “חוק הגיוס כפי שמגבשת הממשלה, הוא כשל ערכי חמור שיביא לקרע עמוק בתוכנו, בשעה שאנו צריכים להילחם ביחד מול אויבינו. אנו פועלים כדי שחוק כזה לא יעבור במתכונת הזו.

“לא נוכל להסתכל בעיניים ללוחמים שנמצאים בגבולות ומעבר להם, ומתבקשים להאריך את שירותם. לא נוכל להישיר מבט לחיילי המילואים שעוזבים מאחור משפחה ועסקים.

“העברת חוק כזה היא קו אדום בשגרה, ובעת מלחמה כמו מתנוסס מעליה דגל שחור.

“העם לא יוכל להשלים איתה, הכנסת לא תוכל להצביע בעדה, וחבריי ואני לא נוכל להיות חברים בממשלת החירום אם חקיקה כזו תעבור בכנסת ותיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל, באופן שיפגע באחדות ובביטחון המדינה בכלל, בזמן מלחמה בפרט.

“אני קורא לשרי הליכוד וחברי הכנסת – השמיעו קולכם, אל תישאו את אות הקין הזה. אני פונה למנהיגי המפלגות החרדיות כמי שאין לו ספק בחשיבות לימוד התורה ושימור מורשת ומסורת ישראל – אל תנסו להעביר חוק לא נכון, שהעם כולו לא יכול לשאת.

“זה לא יעבור, וזה יפגע קודם כל בחברה החרדית, שגם בשמה ובשבילה, עלינו לקדם פתרונות שיביאו להגדלת ההשתתפות בשירות המדינה והעם. אפשר להביא חוק נכון והוגן שייתן מענה לצרכים המבצעיים של צה”ל כאן ועכשיו.

“אפשר להביא מתווה שירות שיחזק אותנו מול אויבינו ויאחד אותנו למען עתידנו המשותף”.

עם זאת כאמור, פרשנים מעריכים כי מדובר ב’איום סרק’. אמיר אטינגר מישראל היום כתב: “מדובר באיום ריק של גנץ, הדד ליין שלו – רק שתהיה חקיקה בכנסת ושהחוק יכנס לספר החוקים, כך שגם אם יפרוש אחרי הקריאה הראשונה זה אי שם ביוני-יולי ואז תהיה פגרת קיץ. להערכתי הסיבה שהוא נשאר בממשלה – היא החטופים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות