גלנט על חוק הגיוס: ‘לא עומד מאחורי ההצעה, ולא אתמוך בה’

לפני המראתו לוושינגטון: שר הביטחון הודיע כי לא יתמוך בהצעת חוק הגיוס המתגבשת שתובא ביום שלישי לממשלה - ולא יגיש אותה מטעמו • "לא אהיה שותף לכל הצעה שאינה מוסכמת על כל חלקי הקואליציה" • "בפגישות שהתקיימו הצדדים סירבו להתגמש והתבצרו בעמדותיהם הפוליטיות"
חרדים 10
י"ד אדר ב' התשפ"ד / 24.03.2024 11:06

שר הביטחון יואב גלנט התייחס הבוקר (ראשון), לפני המראתו לוושינגטון להצעת חוק הגיוס, אשר צפויה להגיע ביום שלישי לאישור הממשלה – והודיע כי לא יתמוך בהצעה המתגבשת ולא יגיש אותה מטעמו.

צדק תחבורתי: האם אתם זכאים להנחות חדשות בתחבורה הציבורית? כנסו לבדוק

“ביום שלישי הקרוב תובא לממשלה הצעת החלטה בנושא הגיוס על ידי ראש הממשלה וביוזמתו. עמדתי לא השתנתה, לא אהיה שותף לכל הצעה שאינה מוסכמת על כל חלקי הקואליציה – ומערכת הביטחון בראשותי, לא תגיש אותה לחקיקה. לפיכך, איני עומד מאחורי ההצעה המתגבשת ולא אתמוך בה”, אמר.

גלנט הוסיף: “בשבועות האחרונים קיימנו מספר ישיבות, חלקן בראשותי, בניסיון להגיע להסכמות בנושא מתווה הגיוס, שחיוני לקיומו ולהצלחתו של צה״ל. בפגישות שהתקיימו הצדדים סירבו להתגמש לצערי והתבצרו בעמדותיהם הפוליטיות.

“עדיין יש זמן לשבת יחד ולגבש הצעה משותפת. אני שב וקורא לראש הממשלה ולשר בני גנץ לנצל את הזמן הנותר ולגבש הסכמה רחבה בעניין חוק הגיוס, לטובת צה”ל ולטובת מדינת ישראל”.

מוקדם יותר היום פורסם ב’ידיעות אחרונות’ כי בפגישה שנערכה בין שר הביטחון, יו”ר ש”ס אריה דרעי ויו”ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ, הובאה לדיון טיוטה של הצעת חוק הגיוס החדש.

לפי הטויטה, לא יהיו יעדי גיוס והפטור משירות צבאי יעלה מגיל 26 ל-35. בנוסף, לא יינקטו סנקציות פליליות.

לצד זאת, כך עולה מהטיוטה, יוקם גדוד ומסלול שירות ייעודי לחרדים לצד הרחבת מספר המשרתים בגופי הצלה ומשרדי ממשלה.

בטיוטה לא פורטו יעדי הגיוס או לאיזה סוג של שירות יגיעו החרדים לפי החוק המתהווה.

חבר הכנסת מתן כהנא הגיב לדיווח: “איך אפשר להציע הצעה כל כך מנותקת מהמציאות ולהמשיך לשלוח לוחמים לקרב? איך אפשר להציע הצעה כזו ולהישיר מבט לאלה הנושאים בנטל? איך אפשר ביד אחת להכביד את הנטל על המשרתים וביד שניה להרחיב את הפטור לאלה שאינם? אני משוכנע שבליכוד יש מספיק ח”כים שלא יתנו את ידם להצעה כל כך מקוממת. חג פורים שמח”.

השרה לשעבר איילת שקד הגיבה לטיוטת חוק הגיוס: “אסור לממשלת ישראל להביא את חוק הגיוס המופקר. העלאת גיל הפטור לגיל 35 זה לא צודק, זה אסון כלכלי וחברתי למדינת ישראל ויוביל בעיקר לקומבינות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות