המג”ד אמר שהפתרון היחיד לעזה זה הקמת יישובים ישראלים – וננזף

מג"ד בחטיבה 7 שיתף בראיון כי הוא דוגל בהחזרת היישובים היהודיים לרצועה • "הפתרון הוא כמו ההתנחלויות ביו"ש, להקים את היישובים היהודיים. צה"ל צריך להחזיק בשטח" • דובר צה"ל: "הקצין חזר בו מדבריו והביע חרטה. הבין את החריגה מהנורמה ומהממלכתיות המצופה ממנו"
חיים טוויל
י"ב אדר ב' התשפ"ד / 22.03.2024 14:58

סא”ל אופיר כספי, מג”ד בחטיבה 7 של השריון שנלחמת כעת בצפון הרצועה, אמר כי “הפתרון לשליטה ביטחונית הוא הקמת יישובים” – וננזף פיקודית.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

דובר צה״ל מסר: “בעקבות התבטאותו של מג״ד 82, הקצין זומן מיד לבירור אצל מפקד החטיבה ומפקד האוגדה וננזף פיקודית על אמירותיו החריגות אשר אינן תואמת את פקודות צה״ל ואת המצופה ממפקד בצה״ל.

“הקצין חזר בו מדבריו והביע חרטה. הקצין מצוי גם בשעה זו בלחימה בחאן יונס. התבטאותו נאמרה בתוך שיחה ארוכה ותיאור הקרבות והמלחמה. הקצין הבין את החריגה מהנורמה ומהממלכתיות המצופה ממנו כקצין לובש מדים”.

בראיון לעיתון ידיעות אחרונות ולגלי צה”ל אמר המג”ד: “הייתי שמח ללכת לרפיח עכשיו, אבל זה לא תלוי בי. זה גם לא תלוי ברמטכ”ל. וגם כשניכנס לרפיח, עדיין נצטרך לשמור על מסדרון כיסופים. צה”ל יצטרך להחזיק בשטח. מבחינתי, הפתרון הוא להקים יישובים, אבל זה עניין פוליטי בכלל. איך נשים לחמאס אצבע בעין? אם נבנה יישובים.

“גם אם נהרוג את סינוואר, זה לא יעשה כלום. יש עדיין נאצים בעולם? אבל הרגו את היטלר. האידיאולוגיה של חמאס – מה שהם עשו ב-7 באוקטובר – שווה לנאציזם. אני לא קונה שהם היו כולם על סמים. נכון שאם נהרוג את סינוואר נפגע בארגון קשות, אבל אני חושב שהפתרון הוא כמו ההתנחלויות ביו”ש, להקים את היישובים היהודיים, צה”ל צריך להחזיק בשטח.

“אפשר לראות בכל מקום כאן דגלי חמאס, אמל”ח, מידע שאוספים עלינו. מצאתי אפילו תמונות שלי ושל אשתי באחד הבתים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות