סוכות: לפעול להנמכת המענקים שמאפשרים לחרדים לא להתגייס

ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית בריאיון על חוק הגיוס: "הצעות הנוגעות לשלילת זכויות יסוד בדמוקרטיה - כמו שלילת הצבעה או יציאה לחו"ל לא הגיוני שיעמדו על הפרק בכלל" • "מאמין ומקווה שעם הגדלת הפערים בין התמיכות וההטבות שיקבלו המשרתים למי שאינם - נתחיל לראות תיקון"
חרדים 10
י"ב אדר ב' התשפ"ד / 22.03.2024 14:16

ח”כ צבי סוכות מהציונות הדתית אומר בריאיון לדוד זולדן באתר ice ונשאל, בין היתר, על גיוס חרדים.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

מה דעתך על פתרון שכולל יותר תמריצים, מלגות ומענקים, הנחות במכרזים ופטורים שונים למשרתים והטלת סנקציות חריפות על המשתמטים,  כמו למשל לאסור הצבעה לרשויות ולכנסת, יציאה לחו”ל, הוצאת רישיון וכו’ – הוא נשאל.

סוכות השיב: “אני בוודאי חושב שיש ליצור מערכות של תמריצים, מלגות ומענקים ליוצאי צבא. חיילי הסדיר והמילואים שלנו הם גיבורים שכל עם ישראל מצדיע להם, ועל המדינה להחזיר להם ככל יכולתה תמורת הזמן והסיכון שהם לוקחים על עצמם. בזאת אין שום ספק.

“בנוגע לציבור שאינו מתגייס – ייתכן בהחלט שבמסגרת התאמת התמריצים כדאי לפעול גם להנמכת המענקים השונים שמאפשרים להם היום שלא להתגייס. זה דבר שכדאי לבדוק. עם זאת הצעות הנוגעות לשלילת זכויות יסוד בדמוקרטיה – כמו שלילת הצבעה או יציאה לחו”ל לא הגיוני שיעמדו על הפרק בכלל.

“אני מאמין ומקווה שעם הגדלת הפערים בין התמיכות וההטבות שיקבלו המשרתים לבין החוסר בכך למי שאינם – נתחיל לראות תיקון של המצב הנוכחי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות