גולדקנופף: התשובה לפיגוע – בניה של אלפי יחידות דיור • עדכונים

המודיעין הלבנוני: נחשפה רשת משתפי פעולה עם המוסד • ראש השב"כ, רונן בר, מצטרף לטיסת ראש המוסד דדי ברנע לקטר • המבצע בשיפא נמשך: הלוחמים חיסלו עד כה כ-150 מחבלים • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ב אדר ב' התשפ"ד / 22.03.2024 11:29
היום ה-168 למלחמה I עדכונים שוטפים:

14:50 – דיווחים בעזה על הצנחות סיוע מהאוויר במרכז הרצועה ובח’אן יונס

14:35 –  אזעקות הופעלו בגליל המערבי מחשש לחדירת כלי טיס עוין

13:15 – גולדקנופף: “להעביר בהקדם את הסדרת היישוב בממשלה”

יו”ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: “אני מתפלל לרפואת פצועי הפיגוע הבוקר. הפיגוע התרחש בסמוך לשדה אפרים – יישוב בהליך הסדרה שאנו מקדמים בו בניה של אלפי יחידות דיור. אני קורא לראש הממשלה להעביר בהקדם את הסדרת היישוב בממשלה”.

12:35 – קבינט המלחמה צפוי להמשיך בדיונים לאחר פגישת נתניהו ובלינקן

קבינט המלחמה צפוי להמשיך אחרי הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן. הדיון התמקד בסוגיית רפיח ובסיוע ההומניטרי לרצועה.

12:35 – המודיעין הלבנוני: נחשפה רשת משתפי פעולה עם המוסד

המודיעין הלבנוני בדרום המדינה הודיע כי חשף רשת של משתפי פעולה עם המוסד, שעקבה אחר בכירים פלסטינים באזור צור, והתקינה אמצעים על המכוניות שלאחר מכן נפגעו על ידי מל”טים ישראלים.

לפי ההודעה, שני נערים בני פחות מ-18 ממחנה הפליטים הפלסטיני רשידייה ליד צור נעצרו בחשד שבכסות של מכירת פנסי נייר (מנהג לרגל חודש רמדאן) הניחו אמצעי מעקב על מכוניתו של מקורב להאדי מוסטפא, בכיר חמאס בלבנון שחוסל לפני שבוע. השניים חשפו בחקירתם את מפעילם, והוא נעצר.

11:55 – בכיר ישראלי לקראת יציאת המשלחת לקטר: “יש הזדמנות להגיע לעסקה בזמן הקרוב”

בכיר ישראלי לקראת יציאת המשלחת לקטר: “יש הזדמנות להגיע לעסקה בזמן הקרוב. האמריקנים מפעילים לחץ על המתווכות ועל חמאס. היום צפויים ראשי המודיעין הישראלי, הקטרי האמריקני והמצרי לדון במחלוקות שתוקעות את העסקה. היום נדע אם חמאס רציני ומעוניין בעסקה באמת”.

11:00 – אזעקות בשורת יישובים בגליל המערבי מחשש לחדירת כלי טיס עוין

חשד לחדירת כלי טיס עוין בשורת יישובים בגליל המערבי בהם: גורנות הגליל, גורן, חניתה, אילון, יערה, זרעית, אבן מנחם, שתולה, אדמית, שומרה, ערב אל-עראמשה, נווה זיו, עבדון, ומנות. אזעקות על ירי טילים ורקטות הופעלו באילון, אדמית וערב אל-עראמשה.

10:45 –  ראש השב”כ, רונן בר, מצטרף לטיסת ראש המוסד דדי ברנע לקטר

בכך למעשה כל אנשי המשא ומתן מצטרפים לנסיעה – דדי ברנע, רונן בר ואלוף במיל’ ניצן אלון.

10:30 – פיגוע מתגלגל בבנימין – 7 נפצעו

7 בני אדם נפצעו בפיגוע בבנימין – בהם פצוע אחד אנוש, 2 קשה, 2 בינוני, אחד קל. המחבל חוסל באמצעות טיל

09:25 – נמשכים חילופי האש בין המחבל שנמלט מזירת הפיגוע בבנימין לכוחות הצבא

בעקבות הירי לוחמי צה”ל פתחו במרדף אחר המחבל והתפתחו חילופי אש. כחלק מהמרדף אחר המחבל, הוזנקו מסוק קרב וכלי טיס.

08:25 – המבצע בשיפא נמשך: הלוחמים חיסלו עד כה כ-150 מחבלים 

כוחות צה”ל חיסלו עד כה כ-150 מחבלים בבית החולים שיפא, עצרו מאות חשודים ואיתרו אמצעי לחימה ותשתיות טרור. צוות הקרב של חטיבה 401, צוות הקרב של חטיבת הנח”ל וכוחות שייטת 13 בפיקוד אוגדה 162 פועלים במרחב תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי.

06:40 – ירי על רכב הסעות ליד דולב, מצוד אחר המחבל

דובר צה”ל: התקבל דיווח על ירי לעבר רכב ישראלי בסמוך לצומת הפרסה שבחטיבת אפרים – אין נפגעים, נזק נגרם לרכב. כוחות סורקים אחר חשודים במרחב

מהמועצה האזורית בנימין נמסר כי מחבלים פתחו באש לעבר כלי רכב באזור צומת הפרסה בבנימין ליד היישובים דולב וטלמון. עם קבלת הדיווח על הירי קפצו למקום רבשצ”י היישובים ונציגי אגף הבטחון של המועצה. יחד עם הכוחות הם פועלים גם כעת כדי לחסל את המחבל בשטח ומנהלים מולו קרב.

04:15 – שר החוץ של קפריסין קונסטנטינוס קומבוס: קפריסין מתכננת להביא “כמה שיותר סירות” לעזה ליצירת מסדרון ימי, כך לפי סוכנות הידיעות הצרפתית

00:30 – שארל מישל, נשיא המועצה האירופית: “האיחוד האירופי קורא להפסקה הומניטרית מיידית שתוביל להפסקת אש”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות