אוצר מודיעיני: בין העצורים בשיפא – אחד מששת הבכירים של החמאס

ראא'ד סעד, ראש אגף המבצעים בחמאס, נחשב אחד מששת הבכירים ביותר בזרוע הצבאית של חמאס • המבצע האוגדתי תוכנן במשך חודש בכדי להפתיע את החמאס • בין העצורים יש מחבלים עם דם על הידיים: אחד מהמחבלים הודה בחקירה, כי הרג ארבעה חיילים וחטף עוד עשרה לשטח הרצועה
חרדים 10
י"ב אדר ב' התשפ"ד / 21.03.2024 23:56

דובר צה”ל פרסם הערב (חמישי) תמונה שחשפה כי אחד מתוך 358 שנעצרו במבצע שנערך בבית החולים שיפא הוא ראא’ד סעד – ראש אגף המבצעים בארגון הטרור ואחד מששת הבכירים ביותר בזרוע הצבאית של חמאס.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

סעד נחשב אוצר מודיעיני.

תמונתו של ראא’ד הופיעה על קלפים שעל גביהם תמונות של בכירי חמאס המבוקשים, שחולקו ללוחמי צה”ל בעזה.

בהצהרה מוקדם יותר הערב, אמר הגרי: “עצרנו מחבלים בכירים בשיפא שאת שמם עדיין לא ניתן לפרסם, כיוון שהם מחזקים מידע מודיעני חשוב”.

הלל ביטון רוזן, הכתב הצבאי של ערוץ 14 חשף פרטים חדשים על פעילות כוחותינו במרחב: בצה”ל המתינו עם המבצע בשיפא על מנת להרדים את השטח, כדי להפתיע את חמאס ולתפוס כמה שיותר מחבלים.

בכירים בצה”ל אמרו כי המבצע האוגדתי הבשיל במשך חודש לפני היציאה. “הרדמנו את המרחב שלושה שבועות, כדי לבצע פשיטת פתע”.

עד כה נעצרו כ-650 מחבלים, חלקם עם דם על הידיים. אחד מהמחבלים הודה בחקירה, כי הרג ארבעה חיילים וחטף עוד עשרה לשטח הרצועה.

בצה״ל מדגישים כי הם לא קרובים למיצוי, וכי הם מחפשים עוד ‘דגים שמנים’ שנמצאים בתוך שטח בית החולים, כאשר כל וילון שמזיזים מתגלה עוד ‘מכרה זהב’ של טרור. בנוסף, מעריכים בצה”ל כי ייתכן שהמבצע יימשך עוד ימים קדימה, ויגלוש גם לתחילת השבוע הבא.

ההערכה הקיימת היא כי במרחב נותרו 50 מחבלים וביניהם ככל הנראה 20 בכירים.

פעילי הג’יהאד האסלאמי במרחב נכנעו לאחר שהבינו שזה או להיכנע או למות. לעומת זאת, מחבלי חמאס שמקום מתחלקים לשניים – חלק אחד הרים ידיים ונכנע והשני נלחם.

צה”ל כבר פעל בעבר בבית החולים אך לאחר מכן עזב אותו, מה שאפשר למחבלים לחזור למקום.

בפעילות הנוכחית הצליחו הכוחות  תוך 15 דקות מתחילת המבצע לכתר את שיפא, כאשר המבצע החל ב-2:15 וב-2:31 בית חולים היה מכותר.

כתוצאה מפעולת הכיתור המהירה אף אחד מהמחבלים לא הצליח לברוח מהמקום מה שאפשר לכוחותינו לתפוס כמות גדולה של מחבלים.

תמונות העצורים שפרסם דובר צה”ל:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות