תכנית הגיוס של הממשלה: גיל ‘הפטור’ יעלה ל-35 ובאוצר השתוללו

בכירים באוצר העבירו מסר לממשלה: אם הסעיף על העלאת גיל הפטור ל-35 יאושר זה יהיה "אסון כלכלי" שיקשה על שילוב חרדים בשוק התעסוקה • גלנט, המתנגד לתוכנית, ישהה בארצות הברית בזמן שהחוק יובא להחלטת הממשלה • המדינה הגישה תשובה לבג"ץ בנושא תקצוב בני הישיבות
חרדים 10
י"ב אדר ב' התשפ"ד / 21.03.2024 22:50

חוק הגיוס החדש של הממשלה צפוי לעלות לאישור השרים בישיבת הממשלה כבר ביום שלישי הקרוב. שר הביטחון יואב גלנט, המתנגד לתוכנית, לא יהיה נוכח בהצבעה בשל העובדה כי באותו הזמן הוא צפוי להיות בביקור בארצות הברית.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

ב’כאן חדשות’ נחשפו הערב (חמישי) פרטי התוכנית: החלטת הגיוס תכלול, בין היתר, קביעת מכסות גיוס בידי הכנסת, טווח זמן של שנה לעמידה במכסות אלו – והארכה במידת הצורך. אי עמידה ביעדים לגיוס חרדים תגרור סנקציות כלכליות שייכנסו לתוקף בעוד שלוש שנים – ובאופן יחסי לעמידה ביעדים.

סעיף נוסף, המדבר על העלאת גיל הפטור ל-35, מחולל סערה בממשלה: הדרג המקצועי באוצר ממודר לחלוטין מהמגעים על החלטת הממשלה בעניין חוק הגיוס.

לפי הדיווח, הדרג המקצועי באוצר מגבש חוות דעת חריפה נגד החלטת הממשלה המסתמנת, לדחיית גיל הפטור מגיוס לחרדים לגיל 35. המסר שצפוי להופיע בחוות הדעת הוא שהעלאת גיל הפטור תהווה “אסון כלכלי”.

לדברי גורמים כלכליים בכירים, דחיית גיל הפטור תגזור אי יציאה לעבודה על כ-200 אלף גברים חרדים, באופן שיפגע בכלכלת ישראל בצורה קשה: “תעסוקת גברים חרדים היא כבר היום האתגר הכלכלי הגדול ביותר של ישראל, העלאת גיל הפטור תתקע מקלות בגלגלים ותפגע במצב עוד יותר”.

מוטי קסטל, הכתב הפוליטי של ערוץ 14, דיווח  הערב כי המדינה הגישה את תגובתה לבית המשפט העליון,  על כלל העתירות על הגיוס – בנושא תקצוב בני הישיבות: “כספי התמיכות ניתנים למוסדות התורניים ולא ישירות ללומדים בהם גם רבים שאינם ברי גיוס”.

במועד פקיעת החוק החזיקו סך הכל כ-63,000 איש בצווי דחיית שירות. מתוכם התבקשו תמיכות ל-56,512 תלמידי ישיבות ואברכים עליהם עלולות העתירות להשפיע.

הנתונים שהוגשו לבג”ץ מלמדים, כי בניגוד לדעה הרווחת כי רוב בחורי הישיבות נמצאים בסטטוס דחיית שירות – מכוח הטפסים שהגישו – למי שתורתו אומנותו שיפקע רק ביוני, מתברר כי אישורי דחיית השירות של 41,454 בחורים כבר פקעו – ולמעשה הדבר היחיד שמונע כרגע את יכולת הפוקד לגייסם זו החלטת הממשלה מהשנה שעברה, שדוחה את כניסת גיוסם לתוקף ותפקע בעוד 10 ימים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות