הפוסק קרא לבחורי הישיבות: למעט בריקודי שמחה ברחובות בחג פורים

כיצד לנהוג בפורים בימי המלחמה? הגר"י זילברשטיין: "קיבלתי ממורי הגר"מ שולמן זצ"ל, ראש ישיבת סלבודקא, בשעה שהיה מלחמה, היה מזהיר שאסור לצאת ולהסתובב ברחובות בלי סיבה, למה תתראו! לכן   ודאי שראוי להיזהר בזה גם בפורים השנה, כמה שאפשר"
חיים טוויל
י"א אדר ב' התשפ"ד / 21.03.2024 18:13

בתקופה זו רבים שואלים מהי הדרך הראויה והנכונה לנהוג בימי הפורים, כאשר מצד אחד ציוונו חז”ל לשמוח ולהרבות בשמחה, ומצד שני אנו בצל מלחמת ‘חרבות ברזל’, בעוד יהודים רבים נמצאים בשבי – וגם בני משפחותיהם עוברים תקופה מטלטלת ומייסרת, כאשר אין להם יום ולא לילה.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

בהקלטה שפורסמה בקו ‘שיח יצחק’ השבוע, ניתן לשמוע כיצד שאלה זו מונחת על שולחנו של הגר”י זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק. בתחילת ההקלטה נשמע נכדו חביבו הרב חיים מלין מציג את השאלה:

“השנה שפורים יוצא במלחמה, אז הרבה שואלים האם למעט בשמחה כדי להשתתף עם צערם של החטופים ומשפחותיהם, או שמכיון שזה יום של שמחה אז לא צריך. הרי בחתונות סבא אומר לא לשיר הרבה שירים אלא ‘כי אשמרה שבת’ וכדומה, השאלה האם בפורים, בשלמא בתוך הבתים לא רואים, אבל ברחובות? היו רבנים שאמרו שזה יכול להראות לא טוב, שבחורים רוקדים ברחובות. החילונים יגידו: מה אתם שמחים ורוקדים, אין לכם מלחמה?! או שהם מבינים שזה יום של שמחה, ואין בדבר בעיה”.

הפוסק השיב: “אני קיבלתי ממורי ורבי הגאון רבי מרדכי שולמן זצ”ל, ראש ישיבת סלבודקא, בשעה שהיה מלחמה, היה מזהיר ואומר לבני הישיבות שאסור לצאת ולהסתובב ברחובות בלי סיבה, למה תתראו! הרי כולם נמצאים בשדה הקרב, יש נשים שבעליהן במלחמה, יש אמהות שליבן יוצא מפחד על בניהם. כמו כן לא היה מסכים שישירו זמירות שבת בקול, כדי לא לצער את השכנים שקרובי משפחתם היו בשדה הקרב. ממילא ודאי שראוי להיזהר בזה גם בפורים השנה, כמה שאפשר”.

גם הגאון רבי דוד יוסף יצא בקריאה והוראה למתן את החגיגות לאור המצב הבטחוני הקשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות