השר רון דרמר: “ישראל תפעל בתוך רפיח – גם אם ארה”ב תפנה לנו גב”

השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר אמר לפני יציאתו לארה"ב, כי ישראל תיכנס לרפיח בכל מחיר תקף את המדינות שנוקטות עמדה אנטי-ישראלית: "אתם נוטשים אותנו עכשיו? ברגע האחרון לפני הניצחון שלנו על כח טרור שרוצה לעשות רצח עם? מביש"
שלמה בן חיים
י"א אדר ב' התשפ"ד / 21.03.2024 17:45

השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר התראיין היום (חמישי) לפודקאסט של העיתונאי האמריקני דן סניור, טרם יציאתו עם המשלחת לארצות הברית, ואמר כי צה”ל ייכנס לרפיח גם אם הדבר יעלה במחיר של פגיעה ביחסים עם ארה”ב.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

דבריו של דרמר מגיעים זמן קצר לפני יציאתו לארה”ב במסגרת המשלחת שמשגר ראש הממשלה בנימין נתניהו.

“זה יקרה גם אם ישראל תיאלץ להילחם לבד. גם אם כל העולם יפנה גב לישראל, כולל ארה”ב – אנחנו הולכים להילחם עד שננצח”, אמר דרמר.

דרמר הדגיש כי אין דרך לסיים את המלחמה בלי להגיע לרפיח, שם נמצא רבע מהכוח הצבאי של חמאס: “אנחנו חייבים להיכנס לרפיח. מה שאנשים לא מבינים הוא שה-7 באוקטובר היה רגע קיומי עבור ישראל”.

הוא הבהיר: “אנחנו די בטוחים שאנחנו יכולים לעשות את זה בצורה שתהיה יעילה. זה לא רק מבחינה צבאית – אלא גם מבחינה הומניטרית. לאמריקנים יש פחות ביטחון שאנחנו יכולים לעשות את זה”.

בהמשך מתח ביקורת על המדינות שנוקטות בעמדה אנטי-ישראלית: “כל אותן מדינות שפונות כעת נגד ישראל יביטו לאחור בעתיד על הרגע הזה כבושה. אחרי כל הצהרות התמיכה בעם היהודי כשאנחנו קורבנות, אתם נוטשים אותנו עכשיו? ברגע האחרון לפני הניצחון שלנו לפני כח טרור שרוצה לעשות רצח עם? מביש”.

לשכת ראש הממשלה הודיעה ביום שלישי כי נתניהו ישלח לארצות הברית את השר רון דרמר, שמשמש גם משקיף בקבינט המלחמה, ואת ראש המל”ל צחי הנגבי, בעקבות בקשתו של הנשיא האמריקני ג’ו ביידן.

בהודעה נכתב כי השניים טסים “לטובת המשך הלחימה”, ואליהם יצטרף נציג של מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות