בכיר בשב”כ לשעבר: “אם יש משהו שמאיים על סינוואר – זה הדבר”

שלום בן חנן, לשעבר בכיר בשב"כ, התייחס בריאיון ב-103FM, לחשיבות ההיסטוריה בעיניו של הטרוריסט סינוואר: "אם יש משהו שמאיים על הפלסטינים זה הסיפור של המשך הפליטות, הצעידה לכיוון 'נכבה' אפשרית. את הסיפור הזה יהיה לסינוואר קשה לעכל"
חרדים 10
י"א אדר ב' התשפ"ד / 21.03.2024 11:53

שלום בן חנן, לשעבר בכיר בשב”כ, התראיין היום (חמישי) ב-103FM והביע פסימיות לגבי סיום מהיר של המלחמה.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

“הלחץ הצבאי יכול לרכך את חמאס?”, התעניין ניסים משעל.

“זו הדרך היחידה. יכול להיות שזה ייקח זמן, יכול להיות שזה לא יהיה מידי, אבל אני חושב שזו הדרך היחידה”, אמר בן חנן.

בניגוד לדעת רבים, בן חנן טען כי משיכת הזמן אינה מסייעת לארגון הטרור חמאס: “חמאס חייב להבין שמשיכת הזמן לתוך הרמדאן כנראה גם כן לא מסייעת לו, ושיש נחישות ישראלית להמשיך ולהפעיל את הלחץ כדי להביא לשחרור החטופים”.

על מניעיו של יחיא סינוואר אמר: “לסינוואר אכפת עתיד הפרויקט החמאסי ברצועה  אפילו יותר מאשר חייו. בזה הוא מתרכז כרגע, אנחנו רואים זאת בשינוי הדרישות. מה שעומד במרכז המשא ומתן זה חזרת התושבים לצפון הרצועה. אם יש משהו שיאיים על הפלסטינים זה הסיפור הזה של המשך הפליטות, הצעידה לכיוון ‘נכבה’ אפשרית. את הסיפור הזה יהיה לסינוואר קשה לעכל. הוא נלחם על המקום שלו בהיסטוריה. אם המקום שלו יהיה מחריב עזה – הוא יחשוב על זה פעמיים”.

באשר לפעילות כוחות הביטחון ביהודה ושומרון וההשפעה של חיסולים וסיכולים  על המשא ומתן עם חמאס, אמר: “לזה לטעמי אין משמעות באמת ישירה על המו”מ או על מה שקורה בעזה. החיסול הלילה הוא לא ממש חיסול, הוא לא חיסול שהיה מתוכנן מראש, אלא שמחבלים שירו הכוחות. זה לא היה מבצע מתוכנן. ולמרות זאת, הפעילות ביו”ש היא פעילות שבאה לסכל את רמת האיום המיידית שיש שם. בוודאי בכל מיני מקומות כמו ג’נין, אנחנו רואים שלמרות הסיכול היומיומי האיומים שם צומחים כמעט מדי יום.

“את הדבר הזה חייבים לעשות, זה לא בדיוק נגד החמאס, זה התארגנויות מקומיות. מה שמשותף להן זה ההתארגנות לבצע פיגועים, המימון שהם מקבלים ואמצעי הלחימה הרבים שהם משיגים”.

על פעילות כוחות צה”ל ב’שיפא’ ומסמכי חמאס שאותרו במקום – אמר: “אני בספק אם זה יכול להוביל למיקומו של סינוואר. עד שמנגנוני הביטחון שלנו מעבדים את הכמויות האדירות של החומר כדי להגיע למבוקש שנמצא בתנועה, יש לו מספיק זמן. גם הוא מבין את המשמעות של נפילת ארכיונים כאלה. להגיע למיקומו? אני לא חושב. להגיע למודיעין רב? כן.

“להגיע לסינוואר זה כנראה רק על ידי ידיעת מודיעין שתהיה בזמן אמת, מודיעין מדויק על המיקום שלו כמו שהיה על מרואן עיסא בשבוע שעבר. התגובה הייתה מהירה, הייתה גם נכונה לרמת ההסתתרות, וכך סוגרים מעגל. זה לא יבוא מהארכיונים האלה, הארכיונים האלה למטרות אחרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות