דרמטי: 4 מחבלים, בהם הרוצח של מאיר תמרי הי”ד, חוסלו בג’נין • צפו

כלי טיס בלתי מאוייש תקף את חוליית המחבלים, שתכננה פיגוע בטווח הזמן המיידי ושהתה בכלי רכב במחנה הפליטים בג'נין • המחבלים שחוסלו היו על הכוונת של כוחות הביטחון זמן רב
חיים טוויל
י' אדר ב' התשפ"ד / 20.03.2024 18:41

ארבעה מחבלים פלסטינים שתכננו פיגוע בטווח הזמן המיידי חוסלו אחר הצוהריים (רביעי) מהאוויר במחנה הפליטים בג’נין.

>>>תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

ברשתות החברתיות דיווחו כי המחבלים שחוסלו הם חמאדה ברכאת, המכונה אבו אל-האני, שלפי כוחות הביטחון היה ממבצעי הפיגוע בחרמש בחודש מאי בשנה אשתקד, בו נרצח מאיר תמרי הי”ד.

כמו כן, הותקף מחמד חוואשין, מפקד תשתית הטרור של הגא”פ בג׳נין, לצד שני מחבלים נוספים, שלפי רשתות חברתיות נטען שהם מוחמד אל-פאיד ומחמוד רחאל, המכונה מריו.

לפי דיווחים פלסטינים,  המחבלים נהרגו בתקיפה על שני כלי רכב בתוך מחנה הפליטים.

התקיפה בוצעה באמצעות כלי טיס בלתי מאויש.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי בניגוד לרוב התקיפות האוויריות ביהודה ושומרון, את החיסול לא ביצע מל”ט מסוג זיק אלא כטב”ם מסוג כוכב.

המחבלים שחוסלו היו על הכוונת של כוחות הביטחון זמן רב. הם ביצעו בעבר פיגועי ירי רבים ועמדו להוציא לפועל פיגוע בטווח הזמן המיידי. הם התגוררו במחנה הפליטים בג’נין ולא היה להם שיוך ארגוני מובהק.

החיסול בזווית מהאוויר. צילום: דוצ

צה”ל והשב”כ פרסמו כי “כלי טיס של חיל האוויר תקף כלי רכב בו היו שני מחבלי גא״פ בכירים במרחב ג׳נין. בתקיפה חוסל אחמד ברכאת אשר ביצע את פיגוע הירי בחרמש במאי 2023, בו נרצח מאיר תמרי ז”ל וכן הותקף מחמד חוואשין, מפקד תשתית הטרור של הגא״פ בג׳נין, לצד שני מחבלים נוספים”.

בצה”ל מדגישים, כי “שני המחבלים שהותקפו קידמו גם בימים אלו פעולות טרור משמעותיות ופיגועים לעבר אזרחי ישראל”.

בצה”ל הוסיפו כי “השניים עמדו מאחורי ניסיון הכנסת מפגע לעומק ישראל שסוכל ב-11.3 והכווינו את פיגוע המטען שבוצע נגד כוחות צה”ל ב-8.3 במהלכו נפצעו שבעה חיילים באזור צומת חומש.

“צה”ל ושב”כ ימשיכו לפעול להסרת כל איום וסיכול תשתיות טרור אשר פועלות להוצאת פיגועים רצחניים וכן יבוא בחשבון עם אלו אשר יפגעו באזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות