אושיות רשת נגד חולדאי: “איש מחריד, להקיא עליך”

ההסכם שחתם חולדאי עם מרצ על החמרת האכיפה בדוכני תפילין - מרתיח אישי ציבור, אושיות רשת ונשות תקשורת • ח"כ מתן כהנא: "מחזיר אותנו לימים שלפני 7/10" • משפיענית רשת: "מרחמת עליכם תושבי ת"א" • מוזיקאית: "אנו במדינת ישראל! איפה יעשו את זה אם לא פה למען ה'?"
חרדים 10
י' אדר ב' התשפ"ד / 20.03.2024 16:55

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, חתם אמש (שלישי) על הסכם עם מפלגת ‘מרצ-חוזה חדש-הירוק במרכז’, שכולל סעיפים לפיהם העירייה לא תאפשר כפייה דתית, הדרה או הפרדה של נשים ותחמיר את האכיפה על דוכני הנחת תפילין מחוץ לבתי ספר, כולל מתן קנסות.

>>>תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

אישי ציבור, אושיות רשת ונשות תקשורת הגיבו בחריפות על ההסכם המביש.

חבר הכנסת מתן כהנא מהמחנה הממלכתי הגיב: “ההסכם הקואליציוני של חולדאי עם מרצ מחזיר אותנו לימים שלפני ה-7/10. לאורך שנים, תחת הנהגתו של רון חולדאי, ידעו תושבי תל אביב לחיות בשלום ובהרמוניה זה עם זה ולאפשר למגוון הציבורים בעיר להביא לידי ביטוי את אורחות חייהם. בשנה החולפת על רקע השסע החברתי הנורא שחווינו, גורמים קיצוניים גררו את השיח למחוזות נוראיים.

“אני קורא לך אדוני ראש העיר אל תיפול לשיח מפלג ומשסה. אני סומך עליך שתדע להמשיך לעשות את האיזונים הנכונים כפי שהיה לפני השנה הנוראית האחרונה”.

מנחת הטלוויזיה אילנית לוי כתבה: “אשמח להבין את ההבדל בין חילונים שפוחדים שילדיהם יחשפו להנחת תפילין וידעו דבר או שניים על היהדות כאילו מחר בבוקר הם יחזרו בתשובה, לבין דתיים שלא מוכנים שילדיהם יתגייסו שמא יחשפו לתרבות החילונית וירוצו בשאלה. להיות יהודי ישראלי זה המכלול של הכל למה זה צריך להיות או או”.

אושיית הרשת קורין גדעון, שבעלה חילי סורוצקין מגיע מבית חרדי,  כתבה: “עצוב מאוד. חילונים שמפחדים שהילדים שלהם ייחשפו להנחת תפילין ויחזרו בתשובה הם בדיוק אבל בדיוק כמו חרדים שמפחדים שהילדים שלהם יתגייסו ויעזבו את הדת. בורות”.

משפיענית הרשת אדל בספלוב הגיבה: “מרחמת עליכם תושבי תל אביב, שבחרתם באיש המחריד הזה להיות ראש העירייה שלכם. ואז לא מבינים איך הגענו ל-7 באוקטובר. אל תשכחו השם שולט על הכל”.

המוזיקאית תמר יהלומי כתבה בחריפות: “וזאת חברים הסיבה לכל מה שהעם שלנו עובר. בא לי להקיא עליך רון חולדאי. אין דבר יפה כמו הדת והאמונה והיופי האמיתי בה זה שכל אחד לוקח את זה למקום שלו. הצדיקים שמגיעים עם עמדות התפילין לא מעניין אותם לא הבית שלך, לא מה קורה איתך בחדר המיטות, נטו לעשות קידוש השם ולזכות אנשים בהנחת תפילין. אנחנו במדינת ישראל!!! איפה יעשו את זה אם לא פה למען השם?”.

משפיענית הרשת אביבית בר זוהר הזהירה את חולדאי שלא להתעסק עם בורא עולם. “אנחנו העם הנבחר. ומה מר חולדאי עושה? הוא החליט שכל מי שיניח תפילין יקבל קנסות מחוץ לבתי ספר ומחוץ למקומות ציבוריים. יקבל קנסות. מי אתה רון חולדאי שאתה רב עם בורא עולם? תיזהר, הנה אני מזהירה אותך, לא משחקים עם בורא עולם, לא משחקים עם המצוות ועם הדת שבורא עולם השריש לנו. לא משחקים, ומי שישחק – יכווה ובגדול. אז תיזהר. מה אנחנו נמצאים בגרמניה הנאצית? לא הבנתי איך כולם לא מתקוממים על הדבר הזה.

“איפה אנחנו נמצאים?”, שאלה והשיבה: “אנחנו במדינת ישראל, של העם היהודי, העם הטהור, העם הנבחר שכל כולו מושתת על ערכי הדת”. בר זוהר גיחכה ואמרה לו: “מי אתה שתתן קנסות לאנשים שרוצים להניח תפילין ולדבר לבורא עולם. מי אתה? אתה בשר ודם, מעפר באת ולעפר תשוב ויש רק אלוהים אחד. שמעת? וממנו תתחיל לפחד”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות