דרעי רתח על סיכול חוק הרבנים: “חוצפה של גנץ. מה אלקין קשור?”

יו"ר ש"ס רתח בישיבה סגורה על סיכול חוק הרבנים בגלל התנגדות המחנה הממלכתי והימין הממלכתי: "זה חוק שאפשר לפרק עליו את הממשלה. מה אלקין קשור? אין מולו בכלל הסכם קואליציוני, הוא מפלגה חדשה"
חרדים 10
י' אדר ב' התשפ"ד / 20.03.2024 16:20

יו”ר ש”ס אריה דרעי זעם השבוע, באחת הישיבות הסגורות של ש”ס, על סיכול ‘חוק הרבנים’.

>>>תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

לפי דיווח היום (רביעי) של מיכאל שמש בתוכנית ‘בחצי היום’ עם אסתי פרז בן עמי ברשת ב’, דרעי אמר: “זו חוצפה שגנץ הצביע נגד התקציב, הוא נכנס לקואליציה הוא ידע שהחוק הזה עבר בטרומית. הם לא מכבדים שותפים”.

לפי מקורות בש”ס, דרעי הוסיף:  “זה חוק שאפשר לפרק עליו את הממשלה. מה אלקין קשור? אין מולו בכלל הסכם קואליציוני הוא מפלגה חדשה. מה הוא מתערב בזה בכלל”.

דובר ש”ס אשר מדינה הכחיש: “הידיעה אינה נכונה”.

יו”ר הקואליציה, אופיר כץ, הודיע אתמול כי הצעת ‘חוק הרבנים’ הוסרה מסדר היום.

כץ הסביר כי שוחח עם ראשי סיעות הקואליציה, בהם אריה דרעי, והוחלט כי “בעת הזאת לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת, אלא לשאוף לאחדות בעם”.

חבר הכנסת זאב אלקין, שהוביל את ההתנגדות לחוק, אמר:  “זה חוק רע, שהיה פוגע בציבור הישראלי. אנחנו במלחמה ואסור לחזור לחקיקה מפלגת ולאווירה שקדמה ל-7 באוקטובר”.

ההחלטה להסיר את החוק הגיעה בעקבות התנגדותם של השרים גנץ וגדעון סער. שר התפוצות עמיחי שיקלי וחברי הכנסת מהליכוד משה סעדה ודן אילוז הצטרפו גם הם להתנגדות ושלחו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאה לפעול להסרת הצעת החוק מסדר היום.

מדובר בהצעה שזכתה לכינוי ‘חוק הרבנים’, שהגישו ח”כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית וח”כ ארז מלול מש”ס, והייתה אמורה לעבור במליאת הכנסת לאחר החגים, אך עקב מלחמת חרבות ברזל התעכב קידומה.

על פי ההצעה, רבני הערים ייבחרו על ידי גוף בוחר שבו מוקד הכוח יהיה נתון בידי השר לשירותי דת ולא בידי ראש העיר. באופן זה, נטען, יואץ מינוי הרבנים.

הצעת החוק, כללה גם הסדרים על משך כהונתם, גיל הפרישה והיקף המשרה של רבני עיר, רבני יישובים, רבנים אזוריים ורבני שכונות. על פי ההצעה, השנויה במחלוקת, השר לשירותי דת  גם יקבע את הצורך במינוי רבני שכונות, נוסף לרבני ערים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות