אחרי הסירוב להכיר בהם כחללים: הרצוג יוקיר את גבורת 3 החטופים

הנשיא הרצוג החליט להוקיר את הנחישות, עוז הרוח והגבורה המיוחדת אותם הפגינו שלושת החטופים שנפלו באופן טרגי ברצועת עזה - בעת שניסו להימלט משבי החמאס
אריה ריבקינד
י' אדר ב' התשפ"ד / 20.03.2024 12:42

נשיא המדינה יצחק הרצוג החליט להוקיר – בטקס מרגש וייחודי בבית הנשיא –  את גבורת החטופים יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז ז”ל, שנפלו בשוגג מאש כוחות צה”ל בעת שניסו לחלץ את עצמם משבי מחבלי חמאס ברצועה.

>>>תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

לאור נסיבותיו יוצאות הדופן של האירוע, החליט הנשיא הרצוג להוקיר את הנחישות, עוז הרוח והגבורה המיוחדת אותה הפגינו ולהעניק למשפחותיהם תעודת הוקרה ייחודית בשם מדינת ישראל.

הנשיא הודיע למשפחות ולמערכת הביטחון על כוונתו להעניק את התעודות וכי יקיים טקס בבית הנשיא במועד שיקבע בהמשך.

בהודעה מבית הנשיא הוסבר: “בחודש דצמבר האחרון הצליחו שלושת החטופים להימלט מידי חוטפיהם, ובנחישות וערבות הדדית יוצאת דופן יצאו למסע הצלה וחילוץ-עצמי הרואי נגד כל הסיכויים.

“המסע, שכלל השארת סימנים מזהים, קריאה להצלה ומעבר בין מבנים בלב שטח האויב, נגמר באופן טרגי עם מותם בשדה הקרב על ידי כוחות צה״ל”.

ההוקרה של הנשיא מגיעה אחרי שצה”ל דחה סופית את בקשת משפחותיהם של אלון שמריז ויותם חיים להכיר בהם כחללי צה”ל.

משפחת שמריז הגיבה על החלטת נשיא המדינה להוקיר את גבורתו של אלון יחד עם יותם חיים וסאמר טלאלקה זכרם לברכה: “אנו מודים לנשיא המדינה ומתרגשים מהחלטתו להוקיר את נחישותו ועוז רוחו של אלון, יחד עם יותם וסאמר. הוקרת גבורתו של אלון מנשיא המדינה היא נקודת אור במסע המטלטל שאנו חווים מאז היוודע דבר האסון. אנו מלאים בתקווה כי בג”צ יאמץ את החלטת נשיא המדינה ויכריע להכיר באלון כחלל צה”ל.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות