מוקדי אקספרס, עוד רכבות, קווים ישירים משכונות: יותר גדול ממירון

 משרד התחבורה ועיריית ירושלים בהערכות חסרת תקדים לקראת מבצע 'שושן פורים' בירושלים • למעלה מ-100 דיילים שיכוונו את ציבור הנוסעים ויסייעו להם • משרד התחבורה: "מדובר במבצע תחבורתי גדול יותר מהילולת הרשב"י במירון. שיתוף הפעולה של הציבור הוא קריטי”
חרדים 10
י' אדר ב' התשפ"ד / 20.03.2024 10:40

עיריית ירושלים, משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית, נמצאים בישורת האחרונה לקראת מבצע חסר-תקדים בהיקפו – של הסעת מאות אלפי חוגגים לירושלים ובחזרה ביום שני הקרוב ‘שושן פורים’.

בכירי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, וצוות תכנית אב לתחבורה ירושלים, יחד עם אנשי עיריית ירושלים, עמלים על ‘מבצע פורים’ מזה מספר חודשים, לאור הכמות העצומה של הנוסעים לירושלים בפרק זמן כה קצר, והמורכבות של פיזור ואיסוף הנוסעים בכבישים העמוסים בעיר בכלי רכב פרטיים.

כחלק מהפקת הלקחים משנים עברו, החליטו במשרד התחבורה על תגבור מערכים כפולים של הקרונות ברכבת ישראל והכפלת השירות מתחנות תל-אביב ותחנות מודיעין, לטובת הנוסעים מגוש-דן וממודיעין עילית.

במסגרת המבצע, יחנך השנה לראשונה ‘מסוף הארזים’ בבירה שישמש כמוקד אקספרס, לצד חניון הרכב הפרטי ‘חנה וסע’ בגבעת התחמושת וחניוני בנייני האומה וביטוח לאומי, שהוקצו לשימוש בלעדי על ידי משרד התחבורה לטובת מבצע שושן פורים.

לצידם יופעלו חניוני התחבורה הציבורית במלחה ובהר הצופים.

במבצע רחב ההיקף נוטלים חלק 12 מפעילי תחבורה ציבורית המתגברים את הקווים הקיימים, למעלה מ-100 דיילים שיכוונו את ציבור הנוסעים ויסייעו להם באיתור התחנות והקווים המתאימים לנסיעתם.

בנוסף, גייס משרד התחבורה 80 פקחים ועשרה עגלות חץ, שיסייעו בהכוונת התנועה בצירים הראשיים.

>>>תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

משעות הבוקר המוקדמות ועד לסיום השירות, ישהו בחדר הפיקוד והשליטה של משרד התחבורה, למעלה מ-150 אנשי צוות ונציגי כל מפעילות התחבורה הציבורית, לצד בכירי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שיעקבו מקרוב אחר התנהלות המבצע ויהיו ערוכים לתת מענה מידי לכל בעיה.

במשרד התחבורה מציינים, כי השנה הושקעו משאבים רבים בקמפיין הסברה ארצי, לצד מסע הסברה של מפעילות התחבורה הציבורית, בכל הפלטפורמות, זאת, על מנת ליידע את כלל הציבור בדרכי ההגעה ובשינויים שנערכו, ובמטרה לשמור על סדר מקסימלי ולאפשר תכנון נסיעה מוקדם לטובת הצלחת המבצע.

“מדובר במבצע תחבורתי מהגדולים במדינת ישראל, שתוכנן תוך השקעה אדירה בשל המורכבות והאתגרים שמייצרת התנועה בפורים. בהילולת רשב”י בל”ג בעומר, הצירים המובילים למירון חסומים לרכב פרטי וסטריליים, אך בפורים בירושלים אין הגבלה על כניסת רכבים פרטיים ואלו יוצרים עומסים כבדים על כבישי העיר”, אומרים ברשות הארצית לתחבורה ציבורית.

במשרד התחבורה ממליצים לציבור להתאזר בסבלנות ולהתעדכן מראש בדרכי ההגעה והחזרה, לתכנן בהתאם את הנסיעות ולהישמע להוראות הפקחים והסדרנים.

“שיתוף הפעולה של הציבור הוא קריטי להצלחת המבצע”, מדגישים במשרד התחבורה, “חוסר משמעת של הציבור יכול להוריד לטמיון חודשים של עבודה מאומצת ולפגוע בשירות לציבור. מספיק שיכור אחד שחוסם רכב ונוצר פקק שמשבש את לוחות הזמנים. אם לא תהיה הירתמות והבנה, אנשים עלולים להמתין זמן רב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות