עשרות בכירים ובעלי תפקידי מפתח נעצרו בשיפא; אותרו 11 מיליון ש”ח

דיווח: חוסל עוד מוח'תאר בעזה • דיווחים: בשיפא נעצר בכיר בג'יהאד • המוח'תאר של חמולת א-נונו חוסל • דיווח: מפקדים במיליציות פרו איראניות חוסלו בתקיפה בסוריה • אוסטין הזמין את גלנט לביקור בשבוע הבא • בכיר חמאס בלבנון: ישראל סירבה להצעה שלנו לעסקת חטופים" • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י' אדר ב' התשפ"ד / 20.03.2024 02:24
היום ה-166 למלחמה I  עדכונים שוטפים:
>>תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

21:35 – איתור כספי טרור והכנסת סיוע הומניטרי בשיפאא׳

צוות הקרב של חטיבה 401 יחד עם שייטת 13, לוחמי יחידת דובדבן וכוחות שב״כ בפיקוד אוגדה 162 ממשיכים בפשיטה בבית החולים שיפאא׳. במסגרת הסריקות בבית החולים הכוחות איתרו 11 מיליון שקלים בדולרים ודינר ירדני אשר יועדו לטרור.

במהלך הפעילות, כ-3,700 עזתים עברו בנקודת הזיכוי סמוך לבית החולים ומשם נעו דרומה, מתוכם למעלה מ-300 נעצרו – ביניהם  עשרות מחבלים בכירים ובעלי תפקידי מפתח.

אמש, כוחות צה״ל ומנהלת התיאום והקישור לעזה במתפ״ש תיאמו והכניסו משאית סולר ומשאית סיוע הומניטרי לאוכלוסייה אזרחית, הכללה כ-1800 ליטר מים ומזון העומד על כ-3.8 טון של סך הכל מזון.

20:10 – צה”ל תקף מבנים צבאיים ועמדות תצפית בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב חולא ועמדות תצפית במרחב כפר כילא ובמרחב יארון.

מוקדם יותר היום צה”ל תקף מבנה צבאי במרחב קנטרה ובו פעיל טרור, לצד מבנה צבאי נוסף של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ע’נדוריה.

במהלך היום זוהו מספר שיגורים למרחבים יראון, הר דב, משגב עם ומרגליות, כוחות צה”ל תקפו את מקורות הירי

18:30 –  צה”ל: כ-350 חשודים נעצרו עד עתה בפעילות כוחות הביטחון בבית החולים שיפא

כוחות צה”ל ושב”כ עצרו עד כה כ-350 חשודים במרחב בית החולים שיפא. בהודעת צה”ל נאמר כי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401, יחידת דובדבן וכוחות שייטת 13 יחד עם כוחות השב”כ איתרו אמצעי לחימה ברחבי בית החולים, בהם: רובי קלצ’ניקוב, מקלעים, מחסניות, מרגמות, רימונים, אר פי ג’י ומדי לחימה.

18:11 –  אזעקות בגליל העליון: כפר גלעדי, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה, תל חי.

18:00 –  מקורות פלשתיניים מדווחים על חיסולו של מוחתאר נוסף, עימאד עיסא, שנהרג עם כמה מבני משפחתו.

17:25 –  רקטות שוגרו מלבנון לאצבע הגליל

לפחות שתי רקטות שוגרו מלבנון לאצבע הגליל. אחת מהן נפלה בשטח פתוח באזור רכס רמים. לא ידוע על נזק או על נפגעים. אזעקות הופעלו ביישובים מרגליות, מנרה, קריית שמונה ומשגב עם.

17:20 – בכיר חמאס בלבנון: ישראל סירבה להצעה שלנו לעסקת חטופים

נציג חמאס בלבנון אוסאמה חמדאן אמר במסיבת עיתונאים כי תשובת ישראל להצעת חמאס לעסקה “הייתה שלילית”. עוד אמר חמדאן כי התשובה “אינה מגיבה לדרישות עמנו”.

17:05 –  דיווח לבנוני: תקיפה אווירית בפאתי קנטרה, דרום לבנון.

17:00 – סעודיה הודיעה היום על תרומה של 40 מיליון דולרים לאונר”א.

17:00 – נתניהו: תפסנו בכירי חמאס בשיפא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי צה”ל תפס בכירי חמאס בפעילות בבית החולים שיפא שבמערב העיר עזה. “בשעה שאנחנו נערכים להיכנס לרפיח, וזה ייקח קצת זמן, אנחנו ממשיכים לפעול בכל העוצמה”, אמר נתניהו בהצהרה לתקשורת. “ממשיכים לפעול בחאן יונס, במחנות המרכז, בחיסול ובתפיסת בכירי החמאס כפי שעשינו עכשיו בשיפא, ובחיסול מאות רבות של מחבלים”.

16:05  – שגריר גרמניה בישראל: “נשקול מכירת נשק לישראל”

שגריר גרמניה בישראל לעמליה דואק בחדשות 12: “גרמניה תשקול כל החלטה על מכירת נשק לישראל. מבצע צבאי ברפיח כמעט בלתי מתקבל על הדעת מבחינתנו”.

13:30  – צבא ארה”ב: הצנחנו כ-2.7 טון קמח ומוצרי מזון בצפון הרצועה

צבא ארצות הברית הודיע שהצניח, יחד עם חיל האוויר של ירדן, כ-2.7 טונות של קמח, חלב, פסטה, אורז ומזון משומר בצפון רצועת עזה.

11:50 – צה”ל תקף בשכונה אזרחית בעומק לבנון

צה”ל פרסם היום תיעוד מתקיפה ב”לב שכונה אזרחית” בעומק לבנון במקום שבו אוחסנו אמצעי לחימה.

מצה”ל נמסר: “ארגון הטרור חיזבאללה, ממקם את תשתיות הייצור שלו בלב אוכלוסיות אזרחיות בדרום לבנון, בבקאע ובבירות, ומשתמש בעם הלבנוני כמגן אנושי. כפי שניתן לראות בתיעוד, גודל התקיפות, ריבוי פיצוצי המשנה ומשך השריפה בנכס מהוות הוכחה נוספת לשיטת הפעולה של חיזבאללה במסגרתה מאחסן חומרי נפץ וחומרים כימיים מסוכנים בכפרים אזרחיים”.

11:15 –  דיווח פלסטיני לא מאומת: נעצר בשיפא בכיר מאוד בג’יהאד האסלאמי

הפלסטינים מדווחים כי צה”ל עצר את חאלד אל-בטש, אחד מבכירי ארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי. לפי הדיווח הוא נעצר בבית החולים שיפא.

10:45  – שיחות המו”מ בקטר: התגמשות בדרישות חמאס בנוגע לאסירים הפלסטינים שישוחררו

מקור לסוכנות “אלעאלם אלערבי” הסעודית: “חמאס התגמש בנוגע לרשימת האסירים שישוחררו מבתי הכלא בישראל; הצדדים כמעט הגיעו להסכמה בנוגע להפוגה שתימשך שישה שבועות בתמורה לשחרור 40 חטופים”. המקור הדגיש שארגון הטרור, עומד על כך שתושבי צפון הרצועה ישובו לבתיהם וישראל מתנגדת.

09:50 – המוח’תאר של חמולת א-נונו חוסל

מקורות פלסטיניים מדווחים על חיסולו של איסמאעיל א-נונו, המוח’תאר של חמולת א-נונו וראש ועדת סלאח א-דין ברצועת עזה. לפי הדיווחים, הוא נהרג עם כמה מבני משפחתו בתקיפה על ביתו.

09:50 – כוחות צה”ל ושב”כ בלחימה ממוקדת בבית החולים שיפאא

הלוחמים חיסלו עד כה כ-90 מחבלים, ולמעלה מ-300 חשודים נחקרו במתחם על ידי חוקרי יחידה 504 באגף המודיעין ורכזי שב”כ. מעל ל-160 חשודים נלקחו להמשך חקירה בשטח הארץ.

09:40 – בלינקן יגיע לישראל בשישי הקרוב לביקור קצר בן כמה שעות.

06:40 –  מקור מצרי: קהיר לא מצליחה למנוע פעולה צבאית ברפיח

העיתון “אלערבי אלג’דיד” הפרו-קטרי: מצרים מנסה באמצעות מגעים ישירים שהיא מקיימת עם ישראל ובאמצעות הממשל האמריקני למנוע את הפעולה, אך ללא הצלחה.

04:15 –  משרד החוץ הבריטי: יותר מ-2,000 טון של מזון חצו לעזה דרך ירדן ומופצים על ידי תוכנית המזון העולמית של האו”ם

01:40 –  דיווח: בבית הלבן מקדמים הצעת חוק להקפאת המימון לאונר”א עד מרץ 2025
רויטרס: מנהיגי הקונגרס האמריקני מקדמים הצעת חוק להקפאת המימון לאונר”א עד מרץ 2025. לדברי המקורות, לאחר העברת הצעת החוק, בארצות הברית ידונו על מאמצים חלופיים למתן סיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה. ארצות הברית הודיעה על הקפאת המימון לפני כחודשיים, בעקבות מעורבות עובדי הסוכנות בטבח ב-7 באוקטובר.

01:20 – אוסטין הזמין את גלנט לביקור בשבוע הבא

ברויטרס דווח: מזכיר ההגנה של ארה”ב, לויד אוסטין, יארח את שר הביטחון יואב גלנט בשבוע הבא. הפגישה מגיעה לאחר שאוסטין הזמין לאחרונה את גלנט לביקור, והיא נפרדת מההודעה שבאה בעקבות השיחה בין ביידן לנתניהו, שהסכים לשלוח צוות של בכירים לוושינגטון כדי לדון בהתפתחויות בנוגע למלחמה בעזה.

01:00 –  דיווח ערבי: מפקדים במיליציות פרו-איראניות נהרגו בתקיפה בסוריה

הערוץ הסעודי אל-חדת’ דיווח: תקיפה בעיר אל-מיאדין שבמזרח סוריה, ליד הגבול עם עיראק. לפי הדיווח, בתקיפה נהרגו חמישה מפקדים במיליציות הפרו-איראניות, בהם גם מפקד בחיזבאללה. לא נמסר מי הגורם שעומד מאחורי התקיפה.

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית ופועל מבריטניה, דיווח על כמה פיצוצים שנשמעו באזור שבו יש נוכחות של מיליציות פרו-איראניות ועל כלי טיס לא מזוהים שחגו באוויר.

00:01 –   איסמעיל הנייה: “תקיפת גורמי שיטור פוגעת בסיכוי להשיג הפסקת אש”

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה הגיב על חיסול מפקד משטרת חמאס על ידי חיל האוויר במחנה הפליטים נוסיראת ברצועה.

הנייה אמר: “בכך שישראל תוקפת גורמי שיטור היא פוגעת בסיכוי להשיג הפסקת אש”.

00:01 –   בכירים בקבינט: “חמאס צריך להתקפל עוד קצת כדי שתהיה לנו עסקת חטופים”

בכירים בקבינט אמרו ל-ynet כי “חמאס צריך להתקפל עוד קצת כדי שתהיה לנו עסקת חטופים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות