רון חולדאי חתם עם מרצ: מלחמה בדוכני תפילין מחוץ לבתי ספר בת”א

בין הסעיפים בהסכם הקואליציוני שנחתם בין ראש העיר תל אביב רון חולדאי ומפלגת השמאל הקיצוני מרצ: העירייה לא תאפשר כפייה דתית, הדרה או הפרדה של נשים - והתחייבות לשמירה על פרויקט 'נעים בסופש' שמספק תחבורה בשבת
אריה ריבקינד
י' אדר ב' התשפ"ד / 19.03.2024 22:57

אחרי מערכת הבחירות בתל אביב: ראש העיר  רון חולדאי חתם היום (שלישי) על הסכם קואליציוני עם סיעת מר”צ.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

לפי הדיווח הערב (שלישי) של העיתונאי עמית סגל, ההסכם של חולדאי עם מרצ כולל גם סעיפים שיקשו על שותפות עם הסיעות הדתיות.

ההסכם  כולל את הסעיפים הבאים:

• העירייה לא תאפשר כפייה דתית, הדרה או הפרדה של נשים או ציבור כלשהו, או כל גילוי של גזענות במרחב הציבורי, ובכלל זאת העירייה תמנע מלתמוך או לתקצב גופים הקוראים לגזענות או אפליה של מגזרים

•  החמרת האכיפה על דוכני הנחת תפילין מחוץ לבתי ספר, כולל מתן קנסות

•  התחייבות לשמירה על פרויקט נעים בסופש שמספק מענה תחבורתי בשבת

לפני חודש וחצי דחה בית משפט השלום בתל אביב תביעת דיבה שהגיש חולדאי נגד שרת התחבורה מירי רגב, סביב סערת הנחת התפילין ברחובות תל אביב..

מדובר בתביעת לשון הרע שהגיש חולדאי לפני 4 שנים נגד רגב, לאחר שזו טענה במהלך קמפיין בחירות כי אסר להניח תפילין במרחב הציבורי בעירו.

דחיית התביעה  נעשתה בהסכמת באי כוחו של חולדאי. לטענתם, מאחר  שהמשך ההליך הפך למיותר, מכיוון שרגב סירבה לוותר על חסינותה.

יצוין, כי לקראת הדיון בבית המשפט פנתה השרה רגב לחולדאי, והציעה לו כי למען האחדות בעם, שכה נחוצה בתקופה זו, יבטל את התביעה ויסכים על כך שלכל יהודי יש הזכות לקיים את מצוות הנחת התפילין במרחב הציבורי בתל אביב ללא כל הגבלה – אך הוא סירב.

המשפט המתוקשר הגיע לאחר מספר אירועי התגרות כנגד דוכני תפילין במקומות ציבוריים.

עם זאת, למרות התדמית ה’אנטי’ של חולדאי, מדובר בראש עיר ששומר על קשר חם עם כלל שליחי חב”ד בתל אביב  ואף מסייע לפעולות שלהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות