“חילוני גרוע ממוות”: ‘אחים לנשק’ נפגשו עם מנהיג הפלג הקיצוני

פעילי 'אחים לנשק' קיימו שיח נוקב עם הרב צבי פרידמן, המנהיג של הפלג הקיצוני בתוך 'הפלג הירושלמי' - על ההתנגדות הנחרצת לגיוס חרדים לצה"ל • "הייתי מעדיף שאת הצאצאים שלי יהרוג ערבי מאשר שיהפכו לחילונים" • "החילונים אצלנו זה תת תרבות. זה הפיגור הכי גדול" • צפו
חרדים 10
י' אדר ב' התשפ"ד / 19.03.2024 22:11

שני פעילי ‘אחים לנשק’ יזמו מפגש עם הרב צבי פרידמן, מנהיג הפלג הכי קיצוני שבפלג הירושלמי, הנחשב למתנגד החריף ביותר לגיוס חרדים לצה”ל. השיחה הנובת  שפורסמה רק בקווי הנייעס החרדים, מכילה אמירות קשות מאוד.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

הקלטת השיחה, שתיעוד וידאו שלה מתפרסם כאן בחרדים 10, פורסמה תחילה בקוו נייעס וציטוטים ממנה פורסמו לראשונה ב’דבר’.

בשיחה בקו תיאר הרב מובילי, מקורבו של הרב פרידמן, את הפגישה: “הגיעו שני שמאלנים קירחים, שני חילונים כופרים אמיתיים, כמו שאומרים גרועים מקופים. היה קשה לעמוד לידם מרוב שהכפירה נדפה מהם”.

מובילי, שנכח בפגישה – שארכה חצי שעה –  תיאר אותה: “הרגשתי שזה דבר היסטורי. תחושה מטלטלת, מפגש משני צדי התהום”.

כשנשאל מובילי מדוע לדעתו יזמו פעילי ‘אחים לנשק’ את הפגישה – השיב: “זו באמת שאלה מאוד מעניינת. עד לרגע זה אני לא יודע לענות.. זה לא חדש שהרודף מגיע להיפגש עם הנרדף בנושא של גזירת גיוס. פעם קודמת הייתה שראש הממשלה הראשון בן גוריון ביקש להיפגש עם, להבדיל, החזון איש זצ”ל, שעמד בראש המלחמה של היהדות החרדית כנגד הגזרה הנוראית”.

הוא הוסיף וסיפר: “קיבלתי טלפון, והם אמרו שהם מבינים שאנחנו ‘אחים לנשק החרדי’, הם פונים בקשר לרבי צבי פרידמן מבני ברק, שהוא עומד בראש המלחמה והוא מייצג את העמדה החרדית החדה נגד גיוס בני הישיבות, והם רוצים להפגש איתו. לא עניתי להם כלום, סיפרתי לו את זה, התגובה הייתה ‘אוי אבוי’ זה היה תגובה מידית. אחרי יומיים אמר לי ‘תגיד להם שהם יכולים לבוא’. חזרתי למספר הטלפון שאלתי ‘מה אתם רוצים’. בהתחלה אמרו בהתנשאות ‘אנחנו רוצים לבוא ולספר ליידע את הרב על גודל השעה’, ‘טוב’, אמרתי להם, ‘הרב שלנו לא צריך ליידע אותו בשום דבר, הוא יודע כל מה שצריך’. אז הבהירו שהם רוצים ‘לנהל שיח’ כלשונם, נקבע יום ונקבעה שעה”.

מנקודה זו מתאר מובילי את נציגי ‘אחים לנשק’ בצורה מבזה: “הם התנהלו באפס כבוד, הם הגיעו לרב חשוב והגיעו ככה, עם הקרחת בלי להניד עפעף וכל השיחה היתה מחוצפת. השפלים שבשפלים, זו המחשה של הגלות, חוצפה של ערב רב”.

פעילי ‘אחים לנשק’ אמרו במפגש: “אנחנו פה כי מדינת ישראל נמצאת במצב רע ביותר בלשון המעטה, צבאית, חברתית… אי אפשר לשאת את הנטל רק במגזר מסוים”.

“אוסיף עוד משהו”, אמר הפעיל השני, “זה רגע היסטורי בעתיד של העם היהודי שבו אנחנו ניבחן באיזו אחריות אנחנו ננהג. אין הנחות כשיש אויבים שהם נחושים, מאז תש”ח לא היינו בסכנה קיומית כזו, ולכן היה חשוב מאוד לקיים כל פגישה”.

“אגיד לכם משהו”, משיב הרב פרידמן, “אתם תופתעו מזה אבל יש לי 5 בנות ו-3 בנים וכ-30 נכדים ונינים, אם היו שואלים אותי מה אתה מעדיף, שערבים יהרגו אותם או שיהיו חילונים, אני מעדיף את האופציה הראשונה. זה משהו גרוע יותר מהמוות. אין פתרון. אנחנו לא רוצים אוכל כשר, שבת וכו’. ההימצאות בצבא כזה חילוני יותר חמור אצלנו משבת וכשרות וכל הדברים, טוב להיות חזירים מאשר להיות במקום עם חילונים. אין שום פתרון”.

“למה זה יותר גרוע?” התעניינו הפעילים.

הרב פרידמן השיב: “החילונים אצלנו זה תת תרבות. זה הפיגור הכי גדול, זה פשע, אצלנו יותר גרוע מהמוות.

צפו בשיחה המלאה. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות