הסוף לתורים ולעצבים: בקרוב תוכלו לחדש דרכונים באינטרנט

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית: תוכלו להנפיק תעודות זהות ודרכונים דרך האינטרנט - ולא להגיע בכלל לסניפי רשות האוכלוסין • החוק צפוי להיכנס לתוקף ב-30 באפריל • השר ארבל: "מדובר בצעד דרמטי של משרד הפנים ורשות האוכלוסין וההגירה"
אריה ריבקינד
ט' אדר ב' התשפ"ד / 19.03.2024 21:19

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) את הצעת החוק של שר הפנים משה ארבל, שתאפשר הנפקת דרכונים ותעודות זהות באופן מקוון –  מבלי להזדקק  לתור פנוי ומבלי להמתין בסניפי רשות האוכלוסין וההגירה.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

מדובר בבשורה משמעותית בעבור ישראלים רבים שמתוכננים לטוס ועדיין לא הצליחו להשיג תור להנפקת דרכון.  בכך מקווים ברשות האוכלוסין – ייחסכו התורים הארוכים שליוו בשנים האחרונות את סניפי הרשות.

החוק החדש יוחל החל מ-30 באפריל.

המבקשים תעודה באמצעות האינטרנט נדרשים להיות בני 18 ומעלה, שכבר מחזיקים ברשותם בתעודה ביומטרית קודמת, שאישרו שימוש בטביעת אצבע, והדרכון או תעודת הזהות בעלי תוקף של פחות משנה או יצאו מתוקף בחצי השנה האחרונה. בנוסף, המבקשים יצטרכו להיות בישראל בעת הגשת הבקשה.

מסמך הזיהוי יגיע הישר לבית המבקש, ותוקפו יהיה ל-5 שנים.

תהליך הגשת הבקשות המקוונות אושר כהוראת שעה לחצי שנה, וניתן יהיה להאריכו לתקופה נוספת של חצי שנה. במהלך תקופה זו ייבחנו תוצאות ההתנסות כדי לקבל החלטות לגבי אפיון תהליכי הניפוק לטווח הרחוק.

שר הפנים ארבל, משה ארבל, אמר לאחר אישור החוק: “מדובר בצעד דרמטי של משרד הפנים ורשות האוכלוסין וההגירה לענות על צרכי האזרחים ולתת פתרון לחלק גדול מהאוכלוסייה שלא יצטרך לכתת רגליו ללשכות. הם יוכלו להזמין דרכון או תעודת זהות מבלי לצאת מהבית. שמנו למטרה את שיפור השירות לאזרחי ישראל ואני שמח על צעד נוסף שמקודם במשימה הלאומית הזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות