פיגוע בגוש עציון: 2 אנשי שב”כ בפעילות מבצעית נפצעו קשה וקל

במהלך פעילות מבצעית בצומת גוש עציון, מחבל פתח באש במפתיע לעבר שני לוחמי שב"כ: השניים השיבו אש לעבר המחבל וחיסלו אותו • הם פונו לטיפול רפואי בשערי צדק, כאשר אחד מהם במצב קשה והשני קל • המחבל, זיאד חומראן, בן 30 מג'נין • ראש מועצת גוש עציון⁩: "אנו מוצב קדמי"
חיים טוויל
ט' אדר ב' התשפ"ד / 19.03.2024 16:52

שני אנשי שב”כ נפצעו אחר הצהריים (שלישי) בפיגוע ירי בין צומת הגוש למגדל עוז בגוש עציון.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

השניים, שהיו במהלך פעילות מבצעית בגוש עציון, פונו בהכרה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

מצבו של אחד הפצועים קשה ויציב ושל פצוע נוסף – קל.

המחבל, זיאד חומראן, בן 30 מג’נין, חוסל על ידי השניים.

כוחות ההצלה דווחו כי  שני הפצועים פונו בהכרה מלאה, כאשר אחד מהם נפגע בחזה ובלסת מהירי, והשני נפצע באורח בינוני מפגיעת רסיס בכתפו.

משערי צדק נמסר: למרכז הרפואי שערי צדק הגיעו שני פצועים מהפיגוע בגוש עציון. פצוע אחד במצב קשה ויציב ופצוע נוסף במצב קל. שניהם עוברים הערכה, טיפול ראשוני ובדיקות דימות לטובת המשך טיפול.

כוחות גדולים עורכים סריקות באזור.

בשב”כ הכחישו שמדובר היה באירוע שהסתבך. לפי שב”כ, המחבל שביצע את הפיגוע אינו קשור עם השב”כ ולא תואמה עמו כל פגישה במקום.

מהשב”כ נמסר: במהלך פעילות מבצעית בצומת גוש עציון, מחבל פתח באש לעבר שני לוחמי שב”כ. השניים השיבו אש לעבר המחבל וניטרלו אותו במקום.

שני לוחמי השב”כ נפצעו כתוצאה מהירי, פונו בהכרה לטיפול רפואי בבית חולים. חקירת הפיגוע נמשכת.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, הסייען שאיתו נפגשו אנשי השב”כ לפני הפיגוע בצומת הוגש – נעצר ונחקר.

על פי הדיווח, התחקיר יתמקד בשאלה אם הסייען שיתף פעולה עם מחבל אחר או “נשרף” והתגלה בידי ארגוני טרור, שעקבו אחריו למקום המפגש עם אנשי השב”כ.

ראש מועצת גוש עציון, ירון רוזנטל⁩ אמר בתגובה: “המערכה בה אנו נמצאים היא מערכה של התנועה הציונית כנגד האויב הערבי שמתנהלת בכל חלקי הארץ.

“אנו בגוש עציון מוצב קדמי של מדינת ישראל כבר קרוב למאה שנה. אחיזתנו בהר הטוב הזה תמשיך להעמיק. זוהי תשובתנו האמיתית לטרור הרצחני. אני מאחל רפואה שלמה לפצועים”.

נדיה מטר, ממקימות עוז וגאו”ן – השמורה שנקראה על שמם של שלושת הנערים שנרצחו ב-2014, גיל-עד, אייל ונפתלי הי”ד – אמרה ל’ישראל היום’: “היינו במרחק של כמאה מטרים מהפרגולה. שמענו יריות, הוצאנו נשק ואמרו לנו שהיה מחבל. החיילים חיסלו את המחבל. שמענו את היריות קרוב אלינו מאוד. הפיגוע היה בפרגולה מעל צומת הגוש, ממש ליד השלט ‘ברוכים הבאים גוש עציון'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות