נתניהו: זו הסיבה שהתקפות ארה”ב ממוקדות דווקא בי

חרדים 10
|
ט' אדר ב' התשפ"ד / 19.03.2024 14:22
נתניהו השתתף בדיון חסוי בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת והאשים: גורמים בישראל משתפים פעולה עם האמריקנים ומונעים כניסה לרפיח • הודה שלא נעשית מספיק הסברה באנגלית – בגלל בעיות שפה: מוקף באנשים שלא יודעים לחבר מילה למילה • על הלחימה: “חשבנו שזה יקח יותר זמן”

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס היום (שלישי) בדיון חסוי של ועדת החוץ והביטחון למחלוקת עם ממשלת ביידן, והאשים כי ישנם גורמים בישראל שמשתפים פעולה עם האמריקנים נגד הממשלה – ובכך מונעים כניסה לרפיח ואת ניצחונה של ישראל על חמאס.

לדבריו, “גורמים בישראל משתפים פעולה עם האמריקנים כדי למנוע כניסה לרפיח”.

הוא סיפר כי ארה”ב ביקשה מישראל שהפעולה המתוכננת ברפיח לא תצא לפועל – “אבל אין לנו שום ברירה אחרת”.

נתניהו הוסיף אמר לחברי הכנסת: “ההתקפות של ארה”ב ממוקדות בי, בגלל שאני מונע הקמת מדינה פלסטינית. אם הייתי מדבר על שתי מדינות לשני עמים ומוותר על תקיפה ברפיח אז הייתי ביחסים מצויינים עם האמריקנים. ראש ממשלה אחר היה עושה את זה, מרוויח את האמריקנים אבל מפסיד את המערכה של ישראל מול חמאס”.

לפי חדשות 12, ראש הממשלה הותיר את הנוכחים בחדר המומים, כשהתייחס לסוגיית ההסברה וטען שאין בנמצא אנשים שדוברים את השפה האנגלית בצורה מספקת.

כשהגיעו לנושא היחסים עם ארה”ב, חברי הוועדה שאלו האם נעשה מספיק בנושא ההסברה בארה”ב – ונתניהו השיב: כמובן שלא.

אחד מחברי הוועדה שאל: זה כי לא משקיעים מספיק כסף בעניין הזה?

נתניהו: זו לא רק שאלה של כסף. זה כי פשוט אין אנשים, אתה מוקף באנשים שלא יודעים לחבר מילה למילה (-באנגלית). צריך למצוא כאלה.

⁠הוא טען כי ישראל עובדת על מעבר גבולות חדש במשולש הגבולות בכרם שלום, שיחליף את מעבר רפיח ולישראל תהיה שליטה בו, בנוסף ציין כי ישראל חייבת לשלוט גם בציר פילדלפי.

ראש הממשלה התייחס למשך המלחמה בעזה ואמר: “חשבנו שזה יקח יותר זמן בעזה בינתיים אנחנו מקדימים את לוח הזמנים”.

נתניהו סירב להתייחס לשאלות על משלחת ביטחונית שתצא לבית הלבן להציג תוכניות לפני הכניסה לרפיח.

נתניהו דחה את ההצעות להכניס את הרשות הפלסטינית לעזה: “השאיפה הבלתי מתפשרת של כל ההנהגה הפלסטינית לכל גווניה היא חיסול הציונות”.

נתניהו ציין כי ישראל מונעת אסון הומניטארי בעזה: “אנחנו בודקים איך לחלק את הסיוע על ידי גורמים לא מקומיים, כי חמאס הכשיל את הניסיונות לחלק דרך מקומיים, נבדקות גם חברות פרטיות”.

על יהודה ושומרון אמר, כי על רקע המשך הטרור – ביקש מהצבא להחזיר את המחסומים. “ביקשתי מהצבא להביא תכנית להכבדת המחסומים ביו”ש”, אמר והדגיש: “בין הירדן לים צריכה להיות שליטה ביטחונית רק של ישראל בכל מצב”.

ראש הממשלה התייחס גם למינויים בצה”ל, ולביקורת של חלק מחברי הממשלה על כך שהרמטכ”ל ממנה תוך כדי המלחמה. נתניהו השיב לשאלת חברי הכנסת כי הסמכות למינויים היא של הרמטכ”ל “אין לי השפעה על זה”.

ראש הממשלה דיבר עם חברי הוועדה גם על עסקת החטופים ואמר כי אי אפשר ‘כולם תמורת כולם’, ולכן מנסים לשחרר את מי שאפשר. נתניהו אמר כי מה שנמצא על השולחן הוא 40 יום להפסקת אש בתמורה ל-40 חטופים. “צריך להיות קשוח במשא ומתן. אי אפשר לתת ישר על ההתחלה הכול כי האויב ישר ירצה עוד”.

נתניהו גילה עוד בדיון: “אישרתי פיילוט מבוקר להכנסת עובדים פלסטינים לתחומי ישראל, בתחום הבניין”.