“מצא את עצמו מושפל”: שיחת האיומים של השב”כ לראש הישיבה

הרב יוסף אליצור, ראש ישיבת 'עוד יוסף חי', זומן לתחנת המשטרה, שם אוים בידי אנשי שב"כ: "מנע מתלמידך להשתתף במחאות. אם לא - מג"ב יתפסו לכם את הישיבה" • מנכ"ל חוננו: "רכזי שב״כ מעזים ברוב חוצפתם להלך אימים על ראש ישיבה בישראל"
חיים טוויל
ט' אדר ב' התשפ"ד / 19.03.2024 11:24

ראש ישיבת עוד יוסף חי, הרב יוסף אליצור, זומן אתמול (שני) לתחנת המשטרה בימ”ר ש”י – והוכנס  לפגישה עם רכזי שב”כ. לדבריו, הם  איימו עליו וטענו, בין השאר, כי תלמידי הישיבה משתתפים במחאות בשומרון – ודרשו ממנו לשתף פעולה עם השב”כ כנגד המחאות.

לפי ארגון חוננו, אנשי השב”כ איימו על הרב אליצור, כי אם לא יפעל כבקשתם הם יפעלו כנגד הישיבה: “תמנע מתלמידיך להשתתף במחאות בשומרון – אם לא נפעל כנגד הישיבה. אתה לא רוצה שמג”ב יתפסו שוב את בית המדרש של הישיבה”.

בשנת 2014 תפסה פלוגת מג”ב את מתחם ישיבת ‘עוד יוסף חי’ ביצהר למשך כשנה, תוך פגיעה וזלזול בספרי הקודש במקום והצבת מתקני כושר בבית המדרש של הישיבה. התפיסה הסתיימה בפיצוי של מאות אלפי שקלים לישיבה.

את הרב אליצור מייצגים עורכי הדין עדי קידר ונתי רום מחוננו.

בישיבת ‘עוד יוסף חי’ אומרים: “לעם ישראל מגיע שב”כ שיעצור את הטבח הבא. השב”כ כיום עוסק בעלילות דם, הטבח הבא בפתח ואין מי שיגן על אזרחי ישראל. מדינת ישראל חייבת להקים כוחות ביטחון שישמרו על המדינה ועל ביטחונה”.

שמואל (זנגי) מידד, מנכ”ל חוננו: “אוי לה לאותה בושה. אם חשבנו שהקטסטרופה המודיעינית שחווינו בשמחת תורה תעורר את השב״כ לכלכל את צעדיו הרי שהתבדינו. הקונספציה הכושלת ממשיכה בשיא כוחה ובמובנים רבים מתעצמת. רכזי שב״כ מעזים ברוב חוצפתם להלך אימים על ראש ישיבה בישראל ולא בוחלים אף באיומים לסגור את הישיבה שבראשותו. הנהגת המדינה חייבת לגלות מנהיגות ולעצור את העוולות הנוראיות האלה”.

עורכי הדין עדי קידר ונתי רום, המייצגים את הרב אליצור מטעם ׳חוננו׳: “העובדה שראש ישיבה בישראל מוצא את עצמו מושפל בחדרי החקירות כשברור שאין ולו בדל של טענה פלילית כנגדו רק כדי לספוג צעקות איומים מרכזי שב״כ גברתנים צריכה להדיר שינה מעיני כולנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות