‘התעוררות’ תתמוך ברב חיים אמסלם • בבית היהודי תוקפים הדיל עם הרב עמאר

התעוררות: ההחלטה "עולה בקנה אחד עם מצע הבחירות של התנועה לקידום הרבנות החרדית המתונה" • חברי מרכז הבית היהודי נגד התמיכה ברב עמאר: "המפלגה עשתה דבר שלא יעשה"
י"ג תשרי התשע"ה / 07.10.2014 10:50

תנועת התעוררות החליטה לתמוך ברב חיים אמסלם במירוץ לתפקיד הרב הספרדי הראשי בירושלים.

“הבחירה נעשתה מתוך שיחות שקיימו עמו חברי מועצת העיר מטעם התנועה, והובילו לרושם שהוא האדם המתאים ביותר לשבת על כסא רב העיר”, אמרו בתנועה.

בתנועה הוסיפו, כי ההחלטה “עולה בקנה אחד עם מצע הבחירות של התנועה לקידום הרבנות החרדית המתונה. הרב חיים אמסלם הוא אדם המשלב בדעותיו ובמעשיו אחריות כלפי כלל המגזרים בעיר, אומץ לב וקריאה לציבור החרדי לשלב את תורתו יחד עם השתלבות בחברה ובמעגל העבודה”.

 בתוך כך מסתמן כי לא כל חברי מרכז הבית היהודי שלמים עם תמיכת מפלגתם בראשל”צ הגר”ש עמאר. כמה מהחברים החלו לארגן עצומה נגד ה’דיל’ לבחירת הרבנים שטרן-עמאר, כשהם קוראים לתמוך ברב חיים אמסלם.

“תמוה מאוד בעיני שהרב עמאר הפך לנציג הציונות הדתית. הם עשו מעשה שלא יעשה. הרב אמסלם הוא הראוי ביותר מבין המועמדים וצריך להיות ברור שעמדת חברי המרכז שונה מאשר עמדת הבית היהודי”, אומר חבר מרכז המפלגה נריה כנפו, מארגן העצומה, לאתר ‘כיפה’.

גם הרב אברהם צימרינג צוטט בכתבה כאומר דברים דומים. “הרב אמסלם מתקשר לכלל הציבור הרבה יותר טוב מהרב עמאר. רוב הציבור הוא לא חרדי וצריך לדבר בשפה של העם. 

“אני לא בטוח שהרב עמאר ידע לדבר בשפה הזו. הרב הראשי הוא אדם שתפקידו לעזור לשכבות החלשות ואני לא חושב שהרב עמאר מתאים לכך”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות